شناسهٔ خبر: 68968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش براي تكميل بزررگراه ايلام- مهران ( محور اصلي اربعين) ادامه دارد

کاظمی مديركل راه وشهرسازي استان ايلام در بازديد دبیر کمیته زیر ساخت اربعین وزارت كشور از پروژه‌هاي بزرگراه ايلام- مهران از تسريع در اجراي اين پروژه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علي اصغر كاظمي در اين بازديد كه معاون امور عمراني استانداري ايلام نيز حضور داشت گفت: اين پروژه در سه قطعه در حال اجرا است،  قطعه اول به طول ۱۱ كيلومتر که ۲ كيلومتر اين قطعه  به صورت چهار خطه اجرا و زير بار ترافيك قرار دارد، تونل موازي تونل راه كربلا به طول  ۷۶۰ متر حفاري شده و پيمانكار مشغول عمليات كف برداري است و سپس عمليات لاينينگ( پوشش بتوني ) و روشنايي اجرا خواهد شد، عمليات حفاري تونل كيلومتر ۶-۷  نيز در اين قطعه به طول ۸۴۰ متر نيز  آغاز شده است.

وي در مورد قطعه دوم گفت: طول اين قطع ۱۹ كيلومتر كه ۱۰ كيلومتر آن به صورت چهارخطه اجرا شده و زير بار ترافيك قرار دارد و در تلاش هستيم تا اربعين سال جاري ۹ كيلومتر باقيمانده اين قطعه را تكميل نماييم.

مديركل راه وشهرسازي خاطر نشان كرد:  قطعه سوم اين پروژه كه پيمانكار آن قرارگاه خاتم الانبياء(ص) است  به طول ۳۹ كيلومتر كه ۲۵ كيلومتر اين قطعه در كنار مسير قبلي اجرا مي شود كه ۲۲ كيلومتر آن بصورت چهارخطه اجرا و زير بار ترافيك قرار دارد،  ۳ كيلومتر از اين ۲۵ كيلومتر در دست اجرا مي باشد. ۶ كيلومتر اصلاح مسير رفت در محدوده كنجانچم نيز به انجام رسيده و ۲ كيلومتر ديگر نيز در حال اجرا  است . مسير برگشت  محدوده كنجانچم كه ۹ كيلومتر است نيز  در حال اجراست.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان ايلام، كاظمي خاطر نشان كرد با توجه به پيگيريهاي مكرر از ۱۰ماه گذشته تا كنون ميزان اعتبارات تزريق شده به پروژه بزرگراه ايلام- مهران افزايش چشمگيري داشته هر چند كه هنوز پيمانكاران مطالبات زيادي در اين زمينه دارند و انتظار مي رود با همكاري مسئولان بتوانيم اعتبارات بيشتري جذب كرده تا مراحل پاياني و تكميلي اين بزرگراه با شتاب بيشتري به پيش ببريم.