شناسهٔ خبر: 68989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

علی رحمتی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ،علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا توسط ۴هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است گفت:این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۸۲۳۶ تن بود، حدود ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد۹۱۷ هزار و ۵۷ تن کالا توسط ۴۱۷۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۹۶۵۶ تن کالا نیز توسط ۴۰۶ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، شیشه، نمک، قیر، انواع پروفیل و سیب زمینی است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از واردات ۸۱۹۶ تن کالا توسط ۳۸۲ کامیون به کشور خبرداد و تصریح کرد:از این تعداد ۶۶۵۲ تن کالا توسط ۳۲۴ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۵۴۴تن کالا نیز توسط ۵۸ دستگاه کامیون آذری وارد پایانه مرزی بیله سوار شده است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای وارداتی را پنبه ،شیرین بیان، انواع نخ  و کارتن عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش و همت شبانه روزی نهاد های مستقر در پایانه مرزی بیله سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه کاملا عادی و روان است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر این عزیزان شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال رونق تولید باشیم.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت : در مدت یاد شده ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار ۴۲ درصد افزایش یافته است.

 علی رحمتی با بیان اینکه در فصل بهار ۳۶۸ هزارو ۲۶۶ نفر از این پایانه تردد کرده اند افزود : از این میزان بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴۷۵۵ نفر مسافر ایرانی است.

 عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد:۸۴ درصد ترددکنندگان که شامل ۳۰۸ هزارو ۱۰۲ نفر مسافر می باشد با پای پیاده و ۱۶ درصد نیز از طریق وسایط نقلیه تردد نموده اند.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در سه ماه اول سال جاری ۹۳۷ دستگاه اتوبوس از مرز بيله سوار تردد نموده اند كه از اين تعداد ۴۷۰ دستگاه اتوبوس وارد و ۴۶۷دستگاه از مرز خارج شده است.

 دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جز پنج پایانه برتر کشور عنوان کرد و افزود:در مدت یاد شده ۴۷۷۹ دستگاه سواری از این پایانه تردد کرده‌اند که از این میزان ۲۵۰۷ دستگاه وارد و ۲۲۷۲دستگاه نیز خارج شده است.