شناسهٔ خبر: 69036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجراي بيش از ۳۵۰ كيلومتر خط‌كشي راه‌هاي مازندران در چهار ماه اول امسال

خط کشی گالری رئيس اداره ايمني و حريم راههای مازندران از اجراي بيش از ۳۵۰ كيلومتر خط كشي سرد در سطح محورهاي اصلي و فرعي استان با اعتباري بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ ميليون ريال در چهارماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، محسن یمینی ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: خط كشي راه‌ها كه از مقرون به صرفه‌ترين نوع علائم ايمني محسوب مي شوند مستقيما در ديد راننده قرار گرفته و با وي يك حس نزديك و متقابل برقرار مي کند.

 وي در ادامه يكي از اهداف اجراي خط كشي در سطح محورها را تعيين محدوديتهاي حركت براي هريك از كاربران عنوان کرد و اظهار داشت : در چهار ماه اول امسال اين اداره كل توانسته مقدار۳۵۰ كيلومتر خط كشي سرد و گرم در محورهاي اصلي و فرعي را با اعتباري بالغ بر۱۷ میلیارد و ۵۰۰ ميليون ريال انجام دهد.

یمینی در ادامه به محورهاي مهمي كه خط كشي در آنها صورت گرفته اشاره و عنوان كرد: محور ارتباطي  محور سوادکوه ، محور هراز ، محور ساری - سمنان،  محور عزیزک بهنمیر ، لفور بابل، سپاه دانش بابل، ونوش کاسگر محله  ، رویان- گلندرود از جمله محورهايي بودند كه در چهار ماه اول سال خط كشي در آنها صورت پذيرفت. 

گفتني است خط كشي از نوع علائم افقي راهها محسوب شده و به عنوان مكمل علائم عمودي درسطح محورها به شمار مي رود.