شناسهٔ خبر: 69181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد

افزایش تردد مسافران ایرانی و اتباع خارجی از پایانه مرزی شلمچه

پایانه مرزی شلمچه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تردد مسافران ایرانی و اتباع خارجی از پایانه مرزی شلمچه در سه ماهه نخست امسال رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: جمع کل خروج مسافران ایرانی از مرز شلمچه طی سه ماه نخست سال ۹۷ به ۴۷ هزار و ۶۳۵ تردد می رسد که این رقم در سه ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۹۸ درصدی به ۹۴ هزار و ۱۴۴ تردد رسید.

وی میزان ورود مسافران ایرانی به مرز شلمچه در فصل بهار سال گذشته را ۶۴ هزار و ۶۴۷ تردد عنوان کرد و  افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ورود مسافران ایرانی به مرز شلمچه به ۹۰ هزار و ۳۲۶ تردد رسید که رشد حدود ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

بهرامی نیا در خصوص تردد اتباع خارجی از این مرز گفت: ورود اتباع خارجی به مرز شلمچه در سه ماهه نخست سال ۹۷ تردد ۲۰۲ هزار و ۸۲۱ مسافر را نشان می دهد که این میزان در مدت مشابه امسال با رشد ۳۲.۵ درصدی به ۲۶۸ هزار و ۷۱۶ تردد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: خروج اتباع خارجی از مرز شلمچه در سه ماهه نخست سال ۹۷ به ۱۱۵ هزار و ۱۶۶ تردد رسید که در این بخش نیز با رشد ۱۱۳ درصدی شاهد خروج ۲۴۵ هزار و ۴۵۴ تبعه خارجی از مرز شلمچه طی بهار امسال بودیم.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرارگرفتن مسیرهای منتهی به مرز چذابه به دلیل سیلاب، عنوان کرد: سیلاب خوزستان و عدم دسترسی به مرز چذابه موجب شد هیچ گونه ترددی از پایانه در فروردین و اردیبهشت صورت نپذیرد اما در خردادماه شاهد تردد ۱۴ هزار و ۲۷۱ مسافر ایرانی از مرز چذابه بودیم.

بهرامی نیا در خصوص میزان صادرات کلا صورت گرفته از پایانه های مرزی خوزستان، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۶۲ هزار و ۹۷۵ تن صادرات کالا از مرز شلمچه و ۲۷ هزار و ۶۶۳ تن صادرات کالا از مرز چذابه صورت گرفت.

برچسب‌ها: