شناسهٔ خبر: 69200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سکونت ۱۶ درصد از جمعیت شهر رفسنجان در بافت های فرسوده

بافت فرسوده قزوین معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۶ درصد از جمعیت شهر رفسنجان ساکن بافت‌های فرسوده هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان, علی حاجی زاده با اعلام این خبر گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت حدود ۱۶۰ هزار نفری شهر رفسنجان را ساکنان بافت های فرسوده تشکیل می دهند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: حدود ۱۱ هزار نفر هم در سکونت گاه های غیررسمی رفسنجان ساکنند.

وی با بیان اینکه ۴۴۲ هکتار از مساحت شهر رفسنجان را بافت فرسوده تشکیل می دهد، تصریح کرد: ۴۱۰ هکتار از مساحت ۷ هزار و ۷۰۰ هکتاری این شهر را هم شامل سکونتگاه های غیر رسمی است.

علی حاجی زاده از تهیه طرح بازآفرینی پایدار شهری رفسنجان طی امسال خبر داد و گفت: در راستای بهسازی و ارتقاء فضاهای شهری، خیابان ارجمندی این شهر کف سازی و بدنه سازی می شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث بازارچه خوداشتغالی، احداث فضای سبز، اصلاح روشنایی ۳ کیلومتر از معابر، احداث خانه محله و زیرسازی و آسفالت بیش از یک و نیم کیلومتر از معابر را اقدامات انجام شده در محله رحمت آباد رفسنجان برشمرد و اظهار داشت: خانه محله رحمت آباد هم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رفسنجان سومین شهر پرجمعیت استان کرمان محسوب می شود.