شناسهٔ خبر: 69213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات مشارکتی ساخت و ودیعه مسکن

صبوری قم حسن صبوری گفت: براساس ابلاغ شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت تسهیلات مشارکتی ساخت و ودیعه مسکن کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن اظهار داشت: با توجه به قرارداد عاملیت مابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک مسکن، پرداخت تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی از محل ۲۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸، در طول دوران ساخت و ودیعه اسکان موقت از ابتدای خرداد آغاز گردیده است.

وی افزود: ۲۰ هزار فقره در مرحله اول تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد که سهم کلان شهر قم ۴۰۰ فقره است.

صبوری توضیح داد: تمامی پروژه های نوسازی مسکن که براساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شده اند و پروژه های ویژه مانند پروژه های جابجایی و اسکان مجدد ساکنین محلات هدف که تایید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده و یا می رسند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: البته اولویت با توسعه‌گرانی است که نوسازي محلات هدف را در قالب طرح بهسازي و نوسازي محله در دستور کار خود قرار داده اند و یا پروژه های تجمیعی که تعداد واحدهای تولید شده آن بیش از ۱۰ واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلان شهر قم گفت: میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت در کلان شهر قم به ازای هر واحد مسکونی تولید شده ۵۰۰ میلیون ریال است.

صبوری اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات در سال ۱۳۹۸ نه درصد براساس سود دوران مشارکت ساخت خواهد بود.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات بانک مسکن در خصوص اسکان موقت گفت و توضیح داد: میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در کلان شهر قم ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: همشهریان گرامی برای استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی می بایست از طریق سامانه اینترنتی www.facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام اقدام و پس از دریافت کد رهگیری، جهت دریافت معرفی نامه بانک مسکن به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان واقع در بلوار ۷۵ متری عماریاسر مجتمع ادارات معاونت بازآفرینی شهری و مسکن مراجعه کنند.