شناسهٔ خبر: 69223 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن:

۱۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در کشور تامین شده است

علی نبیان علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور گفت: طبق طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته‌ می‌شود و برای تامین اراضی این پروژه اقداماتی را انجام داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن درباره سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت ۱۰۰ هزار واحد و ساخت مسکن در قالب فعالیت‌های مجموعه بازآفرینی شهری گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و بالغ بر ۱۰۸۵ هکتار تامین شده ‌است.

معاون وزیر راه وشهرسازی درخصوص تامین میزان اراضی در تهران برای ساخت مسکن، توضیح داد: در تهران برای تامین زمین دچار کمبودهایی هستیم.

وی درباره تامین زمین برای اجرای پروژه بیان کرد: در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است. اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود. برای اجرای پروژه تهرانسر چهار همکار و سرمایه‌گذار تعیین شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌ است.  

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن  به‌نقل از ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای اجرای تامین مسکن کارکنان دولت گفت: بنا بر دستور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌ها را در رابطه با مسکن پرسنل دولت اعلام کرده‌ است و براساس ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن اعلام شده‌ که دستگاه‌های دولتی باید اراضی متعلق به خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای امر تامین مسکن قرار دهند.

وی افزود: بنابراین دولت از این طریق می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مسکن پرسنل کارمندان را برطرف کند و این یک اقدام مشترک بین دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها است که نمونه مشابه آن انعقاد تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.