شناسهٔ خبر: 69228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد اعتبارات ساخت راه های روستایی استان اردبیل در سال۹۸

فنیشر رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی راه و شهرسازی اردبیل گفت: اعتبارات ساخت راه های روستایی استان اردبیل در سال ۹۸ از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، منصور نجفقلی زاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: اعتبارات سال ۹۸ احداث و اجرای ساخت راه های روستایی استان اردبیل نسبت به اعتباراتی که در سال ۹۷ مصوب و تخصیص داده شده بود روند رو به رشدی را نشان می دهد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی راه و شهرسازی اردبیل گفت: با پیگیری ها و تلاش مدیرکل راه و شهرسازی استان ، در سال ۹۷ نیز اعتبارات راه های روستایی استان در پایان سال نسبت به ابلاغ اولیه افزایش بیش از دو برابری را نشان می دهد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی راه و شهرسازی اردبیل به برنامه ریزی های صورت گرفته در بحث راه های روستایی اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه تامین قیر رایگان راههای روستایی آماده آسفالت از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد لذا در صورت افزایش اعتبارات استانی جهت بهسازی و احداث راههای روستایی ، امکان بهره مندی از قیر رایگان نیز که بیش از ۵۰ درصد هزینه آسفالت را به خود اختصاص می دهد افزایش خواهد یافت لذا افزایش اعتبارات احداث راههای روستایی در کمیته برنامه ریزی شهرستانها منجر به استفاده بیشتر از قیر رایگان و در نتیجه توسعه مضاعف راههای روستایی را به همراه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در سال ۹۸ اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حال اجرا دارد که اکثراً به جهت عدم تخصیص مناسب و مطالبات پیمانکاران دارای پیشرفت مورد انتظار این اداره نمی باشند که در صورت تامین و تخصیص مناسب اعتبارات در سال جاری، اکثر این پروژه ها تکمیل و قابل بهره برداری خواهند بود.

ایشان با اشاره به مساعد شدن شرایط جوی برای اجرای آسفالت راههای روستایی ، از تکمیل آسفالت راههای ۵ روستا خبر داده و اعلام کردند تعدادی از راههای روستایی نیز برای اجرای آسفالت در حال آماده سازی هستند که در صورت مساعدت مالی فرمانداران این تعداد به بیش از ۳۰ روستا افزایش خواهد یافت.

نجفقلی زاده از پروژه های گردشگری استان نیز به احداث راه محوری شال – ماجولان ، اومستان – داش دیبی و  راه ارتباطی پیست اسکی شماره۲ آلوارس اشاره کرده و گفتند: راه محوری شال – ماجولان – ماسوله که از پروژه های شاخص گردشگری است که با حمایت مسئولان استانی مخصوصاً استاندار ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه تکمیل و آماده بهره برداری در حوزه استان اردبیل خواهد بود.