شناسهٔ خبر: 69230 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک‌مسکن خبر داد؛

پرداخت ۱۲۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان

بانک مسکن رضا صالحی‌شهرابی از پرداخت ۱۲۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بانک عامل مسکن، رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن، با بیان اینکه به دنبال وقوع سیل گسترده در بخش زیادی از استان‌های کشور در ابتدای سال جاری، بانک مسکن از جمله بانک‌های عامل و پیشرو در پرداخت تسهیلات حمایتی از سیل‌زدگان کشور بود، اظهار کرد: مطابق با گزارش عملکرد به دست آمده از طی فصل نخست سال جاری و ۱۲ روز ابتدایی فصل تابستان، شعب مختلف بانک مسکن در ۲۱ استان کشور معادل ۱۲۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان این واقعه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به آسیب دیدگان سیل اخیر به تفکیک استان های کشور، تصریح کرد: از میان ۲۱ استان کشور که تاکنون از اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه استفاده کرده اند، استان های لرستان، گلستان، خوزستان و مازندران چهار استانی بوده اند که بیشترین تقاضا برای اخذ این نوع تسهیلات را به شعب بانک مسکن ارایه کرده اند.

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به میزان تسهیلات پرداختی به این استان ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۲ تیرماه، به آسیب دیدگان استان لرستان رقمی معادل ۴۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان، استان گلستان ۲۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، استان خوزستان رقمی معادل ۱۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان و استان مازندران ۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک مسکن اعطا شده است.

وی ادامه داد: به آسیب دیدگان استان های همدان، ایلام و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب رقمی بالغ بر ۵ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان، ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان تاکنون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی در عین حال تاکید کرد: مطابق با پیش بینی ها، مجموع اعتبار ابلاغی برای حمایت از آسیب دیدگان سیل سال جاری به استان های کشور رقمی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان است که در صورت ارایه تقاضای جدید و معرفی پرونده های درخواست اخذ تسهیلات به شعب استان های کشور قابل پرداخت است.

وی به انواع تسهیلات پیش بینی شده برای حمایت از هموطنان سیل زده اشاره کرد و گفت: در سبد تسهیلاتی ویژه هموطنان سیل زده چهار نوع تسهیلات شامل تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان، تسهیلات مسکن شهری تا سقف ۵۰ میلیون تومان، تسهیلات تعمیرات مسکن با رقمی معامل ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات معیشتی که با سقف شناور پیش بینی شده است.

صالحی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات پرداخت شده به آسیب‌دیدگان حادثه سیل اخیر تک رقمی خواهد بود، عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی معادل ۴ درصد و نرخ سود تسهیلات مسکن شهری معادل ۵ درصد است.

به گفته وی از مجموع اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اخیر معادل ۳۲۸ میلیارد و ۸۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی‌مانده است که با دریافت درخواست‌های جدید و تکمیل فرآیند تشکیل پرونده به متقاضیان در استان‌های مختلف کشور اعطا خواهد شد.