شناسهٔ خبر: 69234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت۵۵ درصدی در پروژه رینگ جزیره لارک

رینگ لارک مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: عملیات عمرانی رینگ پیرامون جزیره لارک در فاز نخست با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال در دست اجراست.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی در بازدید از جزیره لارک عنوان کرد: طول رینگ جزیره لارک بیش از ۲۶ کیلومتر است  كه تاكنون حدود ۲۰ كيلومتر آن در حد عمليات بازگشايي و خاكريزي به اتمام رسيده و  ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی این پروژه توسط بخش خصوصی در حال انجام است و اعتبار آن  براي فاز اول بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال بوده و با برنامه ریزی صورت گرفته در طول ۱۰ ماه آینده  زيرسازي آن به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه سخنان خود درباره عملیات تکمیلی پروژه بیان داشت: تصمیم گرفته شد به جهت پیش بینی طرحهای گردشگری و نیز  ار تقاء جاده مذکور در سالهای آتی و متناسب با اعتبار اختصاص داده شده ، عمليات احداث ابنيه فني و آسفالت آن پيگيري خواهد شد.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه ورود گردشگران به جزیره لارک طی سالهای اخیر در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری یافته است، گفت: بر اساس آمار، جزیره لارک طی سالهای اخیر توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب نماید بنابراین یکی از راهکارهایی که می تواند در رونق هر چه بیشتر گردشگری این جزیره موثر واقع شود، احداث رینگ دور جزیره جهت تسهیل تردد گردشگران است.