شناسهٔ خبر: 69354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه مدیرکل هواشناسی گیلان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان

جلسه هواشناسی جلسه مدیرکل هواشناسی گیلان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان به منظور بررسی راهکارهای جدید وهم افزایی کارهای مشترک بین دستگاهی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان, با توجه به همکاریهای متقابل هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی استان که در راستای سامانه تهک در طی چند سال گذشته کسب کرده و همچنین به منظور بررسی راهکارهای جدید وهم افزایی کارهای مشترک بین دستگاهی،  جلسه مشترکی در محل سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد.

محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان از همکاری مشترک بین دو دستگاه  و همچنین فعالیتها و عملکرد چند ساله سامانه تهک و نتایج بازخوردگیری از کار بران ، برای علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان وتعدادی از معاونین و رؤسای ستادی ایشان که در جلسه حضور داشتند، گزارشی  بیان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با ابراز رضایت از عملکرد وهمکاریهای مناسب بین دو دستگاه از فعالیتهای هواشناسی استان در زمینه سامانه تهک واطلاع رسانی بموقع و مناسب به کاربران بخشهای مختلف کشاورزی در گیلان تقدیر وتشکر کرد و هواشناسی را یکی از ارکان اصلی در فرآیند تولید محصولات کشاورزی قلمداد نمود و هر گونه اقدام وتصمیم گیری در ارتباط با مراحل مختف تولیدات کشاورزی اعم از کاشت، داشت و برداشت را مرهون مساعدت و مشارکت و استفاده بهینه از داده ها واطلاعات هواشناسی دانست.

این مقام مسؤل خواستار افزایش سطح همکاریها در زمینه های مختلف کاربردی برای ارائه خدمات بهتر ودقیقتر به جامعه کشاورزی گیلان شد که مورد موافقت مدیر کل هواشناسی استان در استای تحقق شعار سال ۹۸ مبنی بر رونق تولید قرار گرفت.

پس از موارد دیگری که توسط حاضرین در جلسه بیان شد، در پایان جلسه مقرر گردید با تشکیل یک کمیته مشترک، جلسات به صورت منظم در طی سال بین کارشناسان دو مجموعه بر گزار گشته ونتایج مصوبات آن ضمن ارسال برای رؤسای دو مجموعه برای مسؤلین سایر دستگاههای مرتبط با امر تولید وتصمیم گیر در استان ارسال شود.

 همچنین به منظور ارتقاء سطح اطلاع رسانی به عموم کاربران مقرر شد جلسه مشترکی با رئیس سازمان صدا وسیمای مرکز گیلان برگزار شود، تا از پتانسیل رسانه استانی به شکل وشیوه مناسبتری در تحقق اهداف مذکور استفاده شود.

 ضمنا نسبت به انجام برخی پروژه های مشترک واثر گذار وکاربردی همانند بررسی تاریخ کاشت، تقویم زراعی و شناسایی نیازهای جدید کاربران و سایر امور مرتبط به امر کشاورزی طرفین به توافق رسیدند و مقرر گردید نسبت به تنظیم و تجدید تفاهم نامه بین دو دستگاه پی گیری واقدام لازم بعمل آید.

برچسب‌ها: