شناسهٔ خبر: 69393 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

درخواست پليس از بدرقه کنندگان حجاج:

در منزل خداحافظی کنيد نه فرودگاه

حسن مهری فرمانده پليس فرودگاه‌های کشور از همراهان زائران سرزمين وحی خواست که تا حد امکان از حضور در فرودگاه برای بدرقه پرهيز کنند و مراسم خداحافظی را در منزل انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، سردار حسن مهری با اشاره به آغاز فرآيند سفر حجاج به كشور عربستان اظهاركرد: عمليات حج تمتع ۹۸ از روز گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه ريزي ها اقدامات لازم براي بدرقه حجاج و سفرشان و همچنين بازگشت آنان انجام خواهد شد.

وي با بيان اينكه مأموران پليس فرودگاه در اين ايام در آماده باش كامل خواهند بود، عنوان  كرد: بيشترين حجم پرواز زایران از فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) است و در همين راستا ترمينال تازه تأسيس «سلام» براي اين امر اختصاص يافته است.

فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور با بيان اينكه مأموران پليس فرودگاه نسبت به حمل داروهاي ممنوعه و نيز موادمخدر حساس هستند و با آن برخورد خواهد شد، گفت: ممكن است تعداد انگشت شماري از زایران بخواهند حتي مقدار اندكي موادمخدر حمل كنند كه بايد بدانند با توجه به تجهيزات و امكاناتي كه در فرودگاه وجود دارد حتماً كشف خواهد شد، به طوري كه در سال‌هاي اخير حتي يك مورد نيز حمل مواد مخدر به كشور عربستان نداشتيم، اما اگر فردي اين مواد را به همراه داشته باشد و در كشور عربستان مواد از وي كشف شود، مطابق قوانين همان كشور با وي برخورد خواهد شد كه بسيار نيز سختگيرانه است.

وي درباره داروهای ممنوع نیز عنوان کرد: بايد توجه شود كه مطابق قوانين كشور عربستان داروهاي كدئين دار و در مجموع حدود ۱۰ قلم دارويي كه ليستش در اختيار زایران قرار گرفته شده، ممنوع است و نبايد حمل شود.

سردار مهري در مورد استفاده از واحد سگ‌هاي موادياب در عمليات حج نيز گفت: واحد «سپكا» در هر فرودگاهي كه ما عمليات حج را داريم بسته به تعداد سفرها حضور خواهد داشت که البته از اين واحد تنها براي كنترل بار مسافران استفاده مي‌شود.

فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور از همراهان زایران خواست كه تا حد امكان از حضور در فرودگاه براي بدرقه زوار پرهيز کنند و مراسم خداحافظي را در منزل انجام دهند. همچنين زایران نيز توجه داشته باشند كه بهتر است با يكي دو نفر از نزديكان خود به فرودگاه مراجعه كنند،چرا كه مراجعه افراد زياد به فرودگاه براي بدرقه سبب افزايش حجم جمعيت و نيز ترافيك در محل خواهد شد.