شناسهٔ خبر: 69402 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل های پیشین و جدید فرودگاه های استان گلستان اعلام کردند

قابليت پذيرش تمام هواپيماهای موجود کشور در فرودگاه گرگان/ پيگيری افزايش پروازهای فرودگاه گرگان و کلاله

فرودگاه گرگان در مراسمي با حضور رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران، علی متانت به عنوان مديرکل فرودگاه های گلستان معرفی و از زحمات رامين آذری، مديرکل پيشين قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در این مراسم که امروز (۱۸ تیر) برگزار شد، علی متانت، مدیركل جدید فرودگاه های گلستان و مدیر سابق فرودگاه ایلام در سخنانی با بیان اینکه فرودگاه ها موتور محرك جامعه هستند و نقش مهمی در توسعه حمل و نقل دارند و به عنوان نمونه در سیل اخیر نقش فرودگاه گلستان حایز اهمیت بوده است، عنوان کرد: امیدوارم گام های خوبی با کمک و یاری اهالی استان و با نگاه تیمی در راستای توسعه حمل و نقل هوایی گلستان بردارم.

وی با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای این فرودگاه در نظر گرفته است، افزود: تكمیل پروژه ها در اولویت برنامه های من است. عملیاتی كردن طرح های جدید نیز برنامه دیگر است، ضمن اینکه بالابردن سطح ارایه خدمات به حجاج را نیز در دستور کار دارم.

متانت با بیان اینکه از رویکرد تیمی در اداره فرودگاه های استان استفاده می کند، گفت: افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی با توجه به نیازهای موجود استان پیگیری می شود و برقراری پروازهای فرودگاه كلاله را نیز در دستور كار دارم که امیدواریم جایگاه سوخت فرودگاه به زودی راه اندازی شود.

رامین آذری، مدیركل سابق فرودگاه های استان نیز گزارش عملکردی از دوران مدیریت خود ارایه کرد و با اشاره به اینکه با نصب دستگاه‌ های كمك ناوبری ILS  و DVOR/ DME و پروژه‌های انجام شده از جمله نصب چراغ های اپروچ، استریپ سازی، تطویل باند فرودگاه گرگان‌، این فرودگاه قابلیت پذیرش همه هواپیماهای موجود در كشور را دارد، گفت: ۱۳ کیلومتر کابل کشی فیبرنوری و تعویض سیستم روشنایی باند انجام شده است.

وی گفت: بزرگترین محدودیت فرودگاه گرگان‌، كمبود فضای ترمینالی است كه ترمینال جدید تعیین تکلیف شده و تا دو ماه دیگر بهره برداری می شود. با افتتاح ترمینال جدید در آینده نزدیك مشكل کمبود فضا برطرف خواهد شد.

وی به تکمیل پاویون در هفته دولت نیز اشاره و عنوان کرد: اقدامات زیادی در بهسازی فرودگاه و تکمیل ابنیه انجام شده است که هفته دولت به بهره برداری می رسند. پروژه توسعه اپرون نیز در دست اجراست و کارهای نیمه تمام نیز در داخل این طرح است.

آذری با بیان اینکه سامانه ۱۹۹ و ۳۱۲۲ در فرودگاه فعال شده است، افزود: در بخش ارتقای سطح كیفی خدمات فرودگاهی(افزایش یک نمره ای) و افزایش پروازها، فرودگاه گرگان رشد بسیار خوبی داشته و گاه افزایش پرواز و مسافر ماهانه به رشد صددرصدی رسیده است. 

مدیرکل سابق فرودگاه های گلستان همچنین عنوان کرد: طرح جامع فرودگاه گرگان تصویب شده و با کمک های مسوولان استانی ۳۵ هکتار زمین متعلق به فرودگاه آزادسازی شده که برای ساخت آشیانه تعمیر هواپیما در آن اقدام می شود.

وی به فرودگاه کلاله نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی فرودگاه کلاله انجام شده و موتورخانه و استخر ایمنی زمینی آن فعال شده است. پروازهای آموزشی در این فرودگاه دایر هستند و این فرودگاه کاملا عملیاتی است.

آذری همچنین از حمایت های مسوولان استان در اجرای طرح های فرودگاهی و برطرف کردن مشکلات موجود قدردانی کرد.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز در سخنانی تاکید کرد که برگ زرین كارنامه خدمتی آذری در استان، عملیاتی نگه داشتن فرودگاه گرگان و ارایه سرویس به بیش از ۱۷۰۰ پرواز در سیل نوروزی بود.

وی با بیان اینکه در دوران مسوولیت آذری ۲۲ مسیر جدید پروازی در فرودگاه ایجاد شد، افزود: امیدواریم آقای متانت روند افزایش تعداد  پروازها و مسیرهای پروازی را ادامه دهد.

حق شناس همچنین با اشاره به اینکه فعال شدن منطقه آزاد اینچه برون نیز اهمیت فرودگاه را دو چندان می کند، اظهار امیدواری کرد که ترمینال جدید فرودگاه گرگان در هفته دولت افتتاح شود.

شهرام كوسه غراوی، نماینده مردم مینودشت، گالیكش، كلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: چیزی که اهمیت ویژه دارد قوت قلب دادن است که یکدیگر را نقد منصفانه کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و برای توسعه استان قدم برداریم.

وی با بیان اینکه محور توسعه استان فرودگاه است ولی متاسفانه عنایت زیادی به فرودگاه کلاله از سوی استانداران قبل نشد، افزود: فرودگاه كلاله با همت و تلاش آذری و همكارانشان فعال شده و امیدواریم با حمایت‌های آتی، پروازها ادامه یابد.