شناسهٔ خبر: 69430 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران:

توسعه اقتصادی را می توان از بنادر آغاز کرد/ ضرورت ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پسکرانه بنادر و ایجاد مسیرهای ارتباطی

جمشید عدالتیان عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای رونق سرمایه گذاری در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به نقاط دیگر ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمشید عدالتیان درباره اقداماتی که برای رونق سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن اهمیت دارد اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای مهیا کردن شرایط  سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به مقاصد دیگر است.

وی اذعان داشت: از دیگر موضوعاتی که می توان در جهت جذب سرمایه گذار اقدام کرد، ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظیر سلفچگان و انزلی در پسکرانه بندر است.

عدالتیان تاکید کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پسکرانه بنادر، بستر و فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا با شرایط بهتری سرمایه گذاری کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو اتاق بازرگانی درباره نقش بنادر کوچک در اقتصاد کشور، اظهارداشت: بنادر کوچک با توجه به نوع کارکرد هریک و با توجه به محل قرار گیری آنها می توانند به نوعی در توسعه اقتصادی کشور نقش و مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بنادر کوچک اگر بتوانند مزیت های رقابتی خوبی در مقایسه با مناطق دیگر با توجه به کارکردشان ارائه کنند توانایی جذب سرمایه گذار را دارند و قطعا این بنادر به رونق و توسعه اقتصادی کشور کمک خواهند کرد.

عدالتیان گفت: در سراسر دنیا، توسعه اقتصادی از بنادر آغاز شده و به داخل کشور گسترش پیدا می کند در حالیکه در کشور ما این روند بالعکس بوده و توسعه اقتصادی از مراکز استان و شهرها به سمت بنادر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه و رونق بندر هامبورگ، شهر هامبورگ رشد کرد و اکنون به یکی از شهرهای توسعه یافته تبدیل شده است. اگر در ایران هم چنین سیاستی دنبال شود، می توان در رشد اقتصادی به جهش های خوبی رسید.