شناسهٔ خبر: 69498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- ارسک استان خراسان جنوبی

ریختن آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اتمام عملیات روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- ارسک به طول ۳ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، محمد خیری اظهار داشت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و بخش ارسک و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، عملیات روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- ارسک به طول ۳ کیلومتر به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه بصورت پیمانی و با اعتباری بالغ بر۵ میلیارد و نهصد و چهل و جهار میلیون ریال در تیر ماه امسال توسط پیمانکار مربوطه اجرایی شد.

خیری افزود: طول محور آسفالته بشرویه به ارسک ۲۴ کیلومتر که ۹ کیلومتر آن در محور اصلی بشرویه – فردوس  در بهمن سال ۱۳۹۵ آسفالت و ۵/۵ کیلومتر آن در سه راهی به سمت ارسک در تیر ماه سال ۱۳۹۷ آسفالت آن اجرا شده است و اکنون حدود ۳ کیلومتر آن در تیر ماه امسال روکش آسفالت انجام و به بهره برداری رسید, همچنین وی به فوگسیل کمربندی ارسک به طول ۶ کیلومتر در خرداد ماه امسال نیز اشاره کرد. 

خیری بیان کد: رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی  شهرستان بشرویه نیازمند اعتبارات استانی بیشتر می باشد که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

وی در خصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، عنوان کرد: پروژه احداث راهدارخانه ارسک – روشنایی در دو نقطه تقاطع کمربندی بشرویه ، مسجد ابوالفضل و تقاطع سه راهی ارسک در محور بشرویه- فردوس و روکش آسفالت قسمتی از  محور های اصلی بشرویه- فردوس و بشرویه – ارسک و فوگسیل محورهای روستایی حوزه این شهرستان  از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه می باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه در پایان متذکر شد: بشرویه  دارای بیش از ۶۰۰  کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.