شناسهٔ خبر: 69520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسریع عملیات اجرایی پروژه احداث محور کریق- آرموداق اردبیل

غلطک پروژه احداث محور شهرستان نیر- میانه (کریق- آرموداق) به طول ۲۰ کیلومتر که ۱۲ کیلومتر آن در حوزه شهرستان میانه و ۸ کیلومتر در محدوده شهرستان نیر واقع شده تسریع می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل , محبوب حیدری در بازدید از پروژه محور شهرستان نیر- میانه (کریق- آرموداق) در مسیر حوزه استحفاظی اردبیل گفت:  طول این پروژه که در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده هشت کیلومتر است و ۵/۲ کیلومتر از آن درسال گذشته زیرسازی و آسفالت شده و امسال طول کل باقی مانده از مسیر خاکبرداری و خاکریزی و بازگشایی انجام پذیرفته است.

وی افزود:  در حال حاضر نیز دو کیلومتر از طول کل محور تا نیمه مرداد ماه آماده آسفالت خواهد شد  و  نزدیک به ۷۵ درصد از احداث و عملیات خاکی آن به اتمام رسیده است.

شایان ذکر است: با توجه به اهمیت اقتصادی و رونق استانی و دسترسی به مرکز کشور و همچنین اهمیت تکمیل شبکه راه‌های کشوری و تسهیل ارتباط راه‌های مواصلاتی استان اردبیل با استان‌های همجوار، کاهش قابل ملاحظه مسافت مرکز استان تا تهران، ارتقای ایمنی در طول مسیر به جهت نبود تونل و شیب‌های تند و در نهایت رونق اقتصادی مناطق همجوار در مسیر با دسترسی سریع به بازار استان‌های نزدیک، یکی از پروژه‌های مهم استان است.