شناسهٔ خبر: 69523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان:

رویکرد اصلی بازآفرینی شهری ارتقاء کیفیت زندگی و قابلیت زیست پذیری در شهرهاست

بافت فرسوده رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ابلاغ سیاست های بازآفرینی در قالب سند ملی احیاء ، بهسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده گفت: رویکرد اصلی بازآفرینی شهری کاهش فقر شهری و هم چنین ارتقاء کیفیت زندگی و قابلیت زیست پذیری شهرهاست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، مصطفی رضایی گفت: بحث بازآفرینی شهری در کردستان به طور ویژه در دستور کار مدیران بوده و در همین راستا پیگیری های خوبی صورت گرفته و پروژه های متعددی نیز تعریف شده اند.

رضایی ادامه داد: تا قبل از ابلاغ تبصره ۱۸، تعداد۱۹ پروژه اجرایی با مجموع ۲۳۵ میلیارد ریال در دست اقدام بود که ۹ پروژه ان به اتمام رسیده و به بهره برداران تحویل شده و هفت پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در شرف اتمام است که امید ست با اتمام آنها بخشی از مشکلات مردم در بافت های ناکارآمد شهری کاهش یابد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره ۱۸ نیز ۳۴ پروژه تعریف شده که ۲۴ پروژه تعیین تکلیف شده و به پیمانکار واگذار وعملیات اجرایی  نیز با اعتبار ۴۷۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال آغاز شده است .

رضایی خاطرنشان کرد : ۱۱ پروژه نیز از همان محل تبصره ۱۸ در سایت مناقصات بارگذاری شده است که حدود ۳۷۱ میلیارد ریال اعتبار برای آن منظور شده است.