شناسهٔ خبر: 69525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی هرمزگان

جلسه هرمزگان اولین جلسه كارگروه تخصصي پدافند غير عامل راه و شهرسازي هرمزگان در سال ۹۸ با حضور اعضای کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات راه و شهرسازی هرمزگان به ریاست گورانی معاون شهرسازي و معماری راه و شهرسازی هرمزگان و زينلي تختي مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وش هرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در این جلسه علی تکریمیان دبیر کارگروه و رییس اداره مديريت بحران و پدافند غير عامل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن بيان تاريخچه پدافند غير عامل در ايران با ارائه گزارشی از بخش های کلی کارگروه به بررسي نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و اظهار داشت: تهدیدات دشمن قالباً نظامی نیست و در زمان صلح تهدیدات سایبری مردم محور و زیستی وجود دارد، با توجه به وضعيت حساس كنوني و حملات سایبری دشمن نياز به تقويت بنيه دفاعي سايبري كارگروه بود لذا با برگزاري دوره هاي آموزشي و مانورهاي سايبري نسبت به ايمن سازي سيستم هاي انفورماتيك اقدام شد.

 رییس اداره مديريت بحران و پدافند غير عامل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تمامی دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد: دستگاهها می بایست با شناسايي تهديدات براساس سرمايه هاي زير ساخت هاي حياتي، حساس و مهم در مقابل تهديدات كالبدي و سايبري مقاوم سازي كنند.

در ادامه این جلسه زينلي تختي مدير كل پدافند غير عامل استان هرمزگان با ذکر این نکته که بايد پدافند غير عامل در زندگي مردم به عنوان يك اصل دفاعي فرهنگ سازي شود عنوان داشت: تلاش کارگروه در جهت نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه و بخش های کالبدی سازمان خود است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در کشور ، بومی سازی زیرساخت‌های سایبری بوده و در این راستا با توجه به شرایط استراتژيك استان نياز به پرورش مربيان بومي است که آشنايي كامل به محيط و دارايي هاي سرمايه اي استان دارند.

وی در این جلسه ضمن جمع بندی نظرات حاضرین ، برنامه های سال ۹۸ کارگروه که شامل برگزاری جلسات، کارگاهها و کلاسهای آموزشی، برگزاری مانور و رزمایش و همچنین برپایی همایش با رویکرد پدافند غیر عامل در بخش تخصصی می باشد را به اعضای جلسه اعلام کرد.