شناسهٔ خبر: 69528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد

استقرار اکیپأ‌های راهداری خوزستان در محورها برای سفرهای تابستانی

گشت راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از استقرار ۱۲۰ اکیپ و ۵۰ گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان برای فراهم كردن شرايط سفر ايمن مسافران تابستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: هماهنگی كامل با انجمن های صنفی، نظارت بيشتر بر فعاليت شركت های حمل و نقل مسافر، استفاده از ناوگان ايمن و مناسب براي جابجايی مسافران و هماهنگی با ساير دستگاه های ذی ربط از جمله اقدامات انجام شده براي فراهم كردن شرايط سفر ايمن براي مسافران تابستانی است.

وی افزود: در استان خوزستان ۵۶۶ دستگاه اتوبوس یک هزار و ۱۲۳ دستگاه مينی‌بوس و یک هزار و ۴۱۵ دستگاه سواری كرايه، کار جابه‌جايی مسافران را برعهده خواهند داشت و اميد است در تابستان سال‌جاری رضايتمندی حداكثری هموطنانی كه با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای سفر می‌كنند، تامين شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی اظهار کرد: اصلاح شیب‌ شیروانی، شانه‌سازی، اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای، لکه‌گیری و روکش، رفع نقاط پرحادثه، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشدار دهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها و ملایم سازی شیب‌های شیروانی از دیگر اقدامات انجام شده برای  سفرهای تابستانی است.

بهرامی نیا عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار متر مربع لکه‌گیری و ۷۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

 وی افزود: به منظور فراهم كردن شرايط سفر ايمن برای مسافران تابستانی ۱۲۰ اكيپ و ۵۰ گشت راهداري در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند تا در طول سفرهای تابستانی در كنار مسافران باشند و در صورت نياز به عمليات راهداری، وارد عمل شوند.

 به گفته مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اب خوزستان ۵۰ گشت راهداری مجهز به دستگاه ردياب ماهواره‌ای هستند كه محورهای جاده‌ای را تحت پوشش و نظارت دارند.

بهرامی نیا از نصب دوربین برای رصد رفتار رانندگان از مبدأ تا مقصد در قالب طرح سپهتن خبر داد و گفت: تمامی اتوبوس های ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر موظف به نصب این دوربین هستند و برای اتوبوسی که مجهز به این دوربین نباشد، صورت وضعیت صادر نخواهد شد.