شناسهٔ خبر: 69531 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردى اعلام کرد:

سازمان بنادر؛ پیشرو در زمینه حذف فرآیندهای غیرضروری در میان دستگاه‌های اجرایی/ بخش خصوصی از سازمان بنادر؛ جدایی ناپذیر است

محمدعلی سعیدی مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردى گفت: این سازمان به دلیل حوزه فعالیت های تجاری و لزوم افزایش سرعت در روند صادرات و واردات، در زمینه حذف فرآیندهای غیرضروری در بین دستگاه ها و سازمان های مختلف کشور پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلى سعیدى پور با بیان اینکه یکى از مهم ترین عوامل در بهره ورى بالا  بهبود "فرآیند" است، اظهار کرد: علاوه بر نیروى انسانى، منابع و تجهیزات، این فرآیندها هستند که به عنوان یک مولفه اثرگذار در بالا بردن بهره روى کار نقش آفرینى مى کنند.

وى ادامه داد: در گذشته همه فعالیت ها در سازمان بنادر و دریانوردى توسط پرسنل این سازمان انجام مى شد اما به مرور زمان با تغییر رویکرد و حرکت در مسیر اصل ٤٤ قانون اساسى، بنادر در واگذارى امور به بخش خصوصى پیشرو شدند و به تدریج فرآیندهاى غیرضرورى در زنجیره فعالیت ها حذف شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردى با تاکید بر اینکه برخى سازمان ها علاقمند به تداخل در امور تا ساحل و حتى بندرگاه هستند، گفت: این مسئله نه تنها مجموع هزینه ها را افزایش مى دهد بلکه موجب کاهش سرعت فعالیت ها از جمله صادرات و واردات مى شود باید با شناسایى تمامى مسیرها، فرآیندهاى غیرضرورى از فرآیندهاى ضرورى متمایز شده و حذف شوند.

سعیدى پور با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردى از جمله سازمان هاى پیشرو در زمینه استقرار سیستم ها در کل کشور بود، خاطرنشان کرد: سیستم مدیریت یکپارچه از سال ١٣٨٣ توسط سازمان بنادر و دریانوردى در سه قالب ایمنى و بهداشت، کیفیت و محیط زیست استقرار یافت و با استخراج کلیه فرآیندها و حذف فرآیندهاى تداخل یافته نقشه راه مشخص و دقیقى ترسیم شد.

وى افزود: پس از آن شاهد ورود جدى بخش خصوصى به عرصه بنادر در دهه ٨٠ بودیم و در حال حاضر بخش خصوصى از سازمان بنادر و دریانوردى جدا نیست و حجم مشخصى از فعالیت ها در اختیار این بخش قرار گرفته که این مسئله خود زمینه ساز حضور فعال هرچه بخش خصوصى در بنادر است.

مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردى با تاکید بر اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی موجب تشویق این بخش و زمینه ساز افزایش درآمدها و بهبود وضعیت فعالیت ها به دلیل مشارکت حداکثری بخش خصوصی است، اظهار کرد: به طور مثال واگذاری امور به بخش خصوصی موجب شد تا نرم افزار کانتینری کشور توسط این بخش تولید شود و باید بدانیم که به طور حتم نیاز موثر تر از دستور عمل خواهد کرد.