شناسهٔ خبر: 69537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حذف ۱۳ نقطه پرتصادف جاده‌ای خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید

ایمن سازی دماغه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان در سال ۹۴، حذف ۱۳ نقطه پر تصادف در جاده های این استان مصوب و اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: در دور گذشته سفر کاروان دولت تدبیر به استان در سال ۹۴، حذف ۱۳ نقطه پرتصادف جاده های استان مصوب شد که در این زمینه حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و هزینه شد.

وی افزود: تامین ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای روکش راه های روستایی از دیگر مصوبه های سفر کاروان تدبیر و امید به استان است که باید ۴۰ درصد از این رقم از منابع استانی و ۶۰ درصد از منابع ملی تخصیص می یافت.وی اظهار داشت: از منابع استانی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دست ما رسید اما از منابع ملی اعتباری پرداخت نشد.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: برای سرعت دادن به اجرای کارهای عمرانی، قیر رایگان به استان اختصاص یافت و اجرای آسفالت جاده ها هم از این قیرها بهره برد.

وی گفت: اجرای مصوبات اجرا نشده، در دست پیگیری است و تحقق آن به قوت خود باقی است.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در باره پیشنهادهای این دور از سفر کاروان دولت به استان اظهار داشت: در این سفر حذف نقاط پرحادثه در جاده های استان پیشنهاد می شود.در جاده های خراسان شمالی بیش از ۹۰ نقطه پر حادثه در محورهای استان شناسایی شده است.

بدیعی مقدم اظهار داشت: ایمن سازی و نگهداری راه ها، نگهداری و ایمن سازی پل ها از دیگر پروژه های پیشنهادی ما در این سفر است.وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسی و کامیون ها نیازمند حمایت و اعتبارات تسهیلاتی هستیم و تلاش داریم در این سفر، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان نوسازی این ناوگان، مصوب شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره پروژه های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: اکنون دو مجتمع خدمات رفاهی و روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر راه روستایی در استان آماده بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: اجرای زیرسازی و آسفالت گرم محور قلندرآباد در شهرستان شیروان به طول پنج کیلومتر، اجرای روکش آسفالت گرم محور سولدی در شیروان به طول سه کیلومتر، اجرای روکش آسفالت گرم محور عباس آباد- اسپید در شهرستان اسفراین به طول ۹ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت گرم محور پاقلعه- طراقی کرد در شهرستان بجنورد به طول هفت کیلومتر آماده افتتاح شده است.

وی گفت: برای این پروژه ها، ۳۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مجتمع خدمات رفاهی در محور گرمه-چمن بید با سه میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری و مجتمع خدمات رفاهی در محور فاورج-قوچان با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان افتتاح می شود.