شناسهٔ خبر: 69539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحویل سامانه جامع خودکار هواشناسی فرودگاهی به فردگاه رشت

هواشناسی گیلان مدیر کل هواشناسی استان گیلان از تحویل قطعی سامانه جامع خودکار هواشناسی فرودگاهی به فردگاه رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان,  پس از انجام یک دوره بهره برداری آزمایشی از سیستم های پیشرفته سامانه جامع خودکار هواشناسی در فرودگاه سردار جنگل رشت با تائید کار بری دو مجموعه هواشناسی و فرودگاه , این تجهیزات با حضور نمایندگان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  , سازمان  هواپیمایی کشوری و هواشناسی کشور تحویل اداره کل فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

محمد دادرس در این رابطه اظهار داشت: عملیاتی کردن سامانه جامع خودکار هواشناسی فرودگاهی (CAT۱) شامل RVR، سیلومتر و مت گاردن (ایستگاه خودکار هواشناسی) در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سبب افزایش سورتی (تعداد) پروازها وکاهش لغو پروازها در تمام ایام سال شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی در استان گیلان بسیار متغییر می باشد استفاده از این تجهیزات سبب بالا رفتن امنیت پرواز از لحاظ پایش دقیق شرایط جوی شده و سبب رشد حمل ونقل هوایی در این فرودگاه خواهد شد.

 غلامرضا کریم آقایی مدیر کل فرودگاه سردار جنگل رشت نیز ضمن تقدیر وتشکر از همت وتلاش و پیگیری مدیر کل هواشناسی و کارکنان فنی اداره کل هواشناسی استان برای نصب و راه اندازی این سیستم ها در فرودگاه سردار جنگل رشت این فعالیتها را گامی مؤثر در جهت افزایش تعداد پروازها ونقش تاثیر گذار آن در توسعه استان بیان کرد.

 در این مراسم معاونان مدیر کل فرودگاه سردار جنگل رشت و رؤسای شبکه پایش، اداره فنی و ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها: