شناسهٔ خبر: 69581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت

مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با ابلاغ شیوه نامه جدید تسهیلات ودیعه اسکان موقت در محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر اراک به ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی،احمد مرزبان بیان کرد: تمامی پروژه های نوسازی مسکن که بر اساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شوند و همچنین پروژه های ویژه همچون پروژه های جابجایی و اسکان مجدد ساکنین محلات هدف که به تایید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده یا می رسند مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود .

مدیرکل راه و شهرسازی افزود : متقاضیان واجد شرایط پس از طی مراحل ثبت درخواست در سامانه تسهیلات با تائید اداره کل راه و شهرسازی به بانک مسکن معرفی خواهند شد .

وی اظهار داشت : میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلانشهر اراک ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است و حداکثر دوره مشارکت ۳۰ ماه طبق مقررات داخلی بانک است.

وی گفت : نرخ سود تسهیلات در سال ۹۸ به میزان ۹ درصد تعیین شده است که متقاضیان ساخت حرفه ای ، غیرحرفه ای و تکنولوژی جدید و فناوری نوین می توانند علاوه بر آن ، تسهیلاتی را نیز با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.

مرزبان اظهار داشت :میزان سقف ودیعه اسکان موقت درکلانشهر ها ۲۰۰میلیون ریال وسایر شهر ها ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که علاوه بر آن مبالغی نیز با نرخ ۱۸ درصد قابل پرداخت است .

وی در پایان اضافه کرد :سهمیه اختصاص یافته به استان مرکزی ۴۲۰ فقره می باشدکه بر اساس میزان جذب استان در بازه زمانی سه ماهه تنظیم گردیده  است ودر صورت عدم جذب تسهیلات نسبت به جابجایی سهمیه اقدام خواهد شد.