شناسهٔ خبر: 6963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلفات جاده‌ای در خوزستان نسبت به سال پیش کاهش یافته است

ترویج فرهنگ ترافیکی؛ عامل اصلی کاهش تصادف

تلفات جاده‌ای مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ترویج فرهنگ ترافیکی، امداد و نجات و فوریت های پزشکی را از جمله عوامل موثر در کاهش میزان تلفات جاده ای شمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی اعمال قانون مهندسی راه و خودرو  و ترویج فرهنگ ترافیکی، خدمات رسانی سریع  امداد و نجات و فوریت های پزشکی را از جمله عوامل موثر در میزان کاهش تلفات جاده ای  شمرد و افزود: مسولان استانی باید به دنبال تدوین برنامه در شرایط کنونی باشند زیرا منابع همیشه محدود است.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده به طور متوسط در سال ۱.۵ میلیون نفر به عتبات عالیات سفر می کنند که حجم بسیار بالایی از این تعداد از خوزستان گذر می کنند.در همین راستا در آینده ای نزدیک هشت ساختمان پلیس راه به ارزش حداقل ۱۰ میلیارد تومان در استان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی سه محور حادثه خیر استان گفت: بیش از ۷۰ درصد تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی اهواز - اندیمشک  و ایذه - بهبهان صورت می گیرد.

رحمانی اظهار کرد: در همین راستا فعالیت های بسیاری از جمله ایجاد روشنایی ، خط کشی،  نصب چراغ های هشدار در این سه محور حادثه خیز انجام گرفته که خوشبختانه فعالیت های صورت گرفته منجر به کاهش آمار تصادفات جاده ای شده است.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز سال گذشته ۷۶ نفر در جاده های استان کشته شده که این میزان در سال جاری به ۳۳ نفر رسیده است. مسئولیت پذیری افراد جامعه یکی از مهم ترین عوامل کاهش این تلفات بوده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز با حضور در جلسه شورای ایمنی راههای استان عنوان کرد: ۶۴۶ نفر در سال ۹۲ بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند که این میزان در سال گذشته به ۶۰۳ نفر رسید.

وی با اشاره به رتبه پنجم خورستان در زمینه تعداد تلفات فوتی در بیمارستان گفت: این میزان برای استان بسیار نگران کننده است در همین راستا نیازمند تجهیز پایگاه های امداد و نجات استان هستیم.

نظر شما