شناسهٔ خبر: 69668 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جلسه هماهنگی عمليات حج تمتع سال ۹۸ در فرودگاه تبريز برگزار شد

فرودگاه تبریز جلسه هماهنگی عمليات حج تمتع سال ۹۸ فرودگاه تبريز، به منظور افزايش تعاملات و هماهنگی های ميان نهادهای مختلف فعال در اين عمليات و رفع مسائل احتمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های آذربایجان شرقی، این جلسه ۲۳ تیر، با حضور نماینده حج و زیارت استان آذربایجان شرقی، فرمانده پلیس و یگان حفاظت هواپیمایی استان، معاونین اداره کل و مسئولان کلیه نهادها و ارگان‎های دخیل در عملیات حج فرودگاه تبریز برگزار شد.

با توجه به اینکه امسال نیز همانند سال قبل، فرودگاه تبریز علاوه بر حجاج استان آذربایجان شرقی، ۷۰۵ زائر استان اردبیل را نیز اعزام خواهد کرد. با آغاز عملیات رفت فرودگاه تبریز از ۳ مرداد ۹۸ به مدت یک هفته در کل تعداد ۴۷۰۳ زائر از این فرودگاه به سمت مدینه و جده اعزام خواهند شد.

طبق گزارش اعلام شده در این جلسه اداره کل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته از حدود دو ماه پیش برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج برنامه‎ریزی‎های خود آغازکرده است که رنگ‎آمیزی دیوارها و جداول، مرمت سرویس‎های بهداشتی سالن حجاج و میدان مستقبلین، از جمله این اقدامات است.

در این نشست با توجه به اعزام حجاج استان اردبیل از فرودگاه تبریز، بر انجام به موقع و بدون تاخیر پروازهای تاکید شد و در همین راستا شرکت هواپیمایی جهموری اسلامی ایران(هما) و همچنین شرکت هندلینگ‎کننده مکلف شدند برای افزایش تعداد نیروها و همچنین اطلاع‎رسانی به موقع در صورت بروز تاخیر احتمالی اقدام کند.