شناسهٔ خبر: 69795 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کارکنان بخش صنعت در شهر خواف صاحب مسکن می‌شوند

نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مشترکی با خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو بر اولویت بحث مشارکت در پروژه‌ها برای سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پروژه‌های ساخت مسکن برای کارکنان دولت که از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است را گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در در نشست مشترک با خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو گفت: برای اجرای این طرح مشارکتی، زمینی به مساحت حدود ۵۰ هکتار در شهر خواف در اختیار شرکت زیرساخت قرار خواهد گرفت و پس از اجرای طرح هر کدام از طرفین سهم‌الشرکه خود را برداشت خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها به‌صورت مشارکتی اختصاص نوعی از تسهیلات به شریک دیگر است افزود: با این روش قیمت زمین به‌عنوان آورده دولت تا زمان اتمام پروژه از هزینه‌های شریک کم می‌شود که این می‌تواند نوعی کمک به او باشد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر اجرای پروژه‌های مشارکتی می‌تواند برای زمین‌های دولتی ارزش افزوده ایجاد کند که این برای ما اتفاقی ارزشمند است چرا که باعث می‌شود بتوانیم برای زمین‌های دولتی که قابل تولید مجدد نیستند بهره بیشتری ایجاد کنیم.

سیاست اجرای طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی در تامین مسکن برای دهک‌های مختلف و همچنین مشارکت با نهادهای دیگر برای تامین مسکن آن‌ها از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در جهت رونق تولید مسکن است که از ابتدای امسال در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.