شناسهٔ خبر: 69870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

ایجاد روشنایی در راه ها طبق استانداردها تعیین می‌شود

روشنایی جاده غلامعباس بهرامی نیا گفت: میزان ایجاد روشنایی در راه ها و آزادراه ها طبق استانداردها تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان ، غلامعباس بهرامی نیا، در جلسه بررسی مشکلات آزادراه خلیج فارس که با حضور رئیس پلیس راه خوزستان و مدیرعامل این آزادراه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید تمامی تلاش های صورت گرفته در آزادراه خلیج فارس و دیگر جاده های استان در راستای تسهیل عبور و مرور و افزایش ایمنی است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون سرقت علائم و گاردریل در این آزادراه، افزود: این مشکل تنها مربوط به این آزادراه و راه های استان نیست و تمامی راه‌های کشور متأسفانه با شدت و ضعف با این مشکل مواجه هستند اما با اعتبارات محدود اداره کل، همواره نسبت به جایگزینی تابلوهای علائم و هشدار اقدام کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص کم رنگ بودن خط کشی های آزادراه خلیج فارس، بیان کرد: عمر خط کشی ها با توجه به شرایط آب و هوایی کم است و در مناطقی که با مشکل ریزگرد مواجه هستند، عمر خط کشی کمتر خواهد بود.

بهرامی نیا در خصوص روشنایی آزادراه ها، گفت: ایجاد روشنایی در راه ها و آزادراه ها طبق استانداردها تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ عوارض در آزادراه ها بر اساس قیمت گذاری وزارت راه  و شهرسازی تعیین می‌شود و رانندگانی که برچسب ETC را نصب می کنند، می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی پرداخت عوارض تردد در آزادراه خلیج فارس استفاده کنند.