شناسهٔ خبر: 70053 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور وزیر راه و شهرسازی، طرح جامع ناحیه شرق خوزستان را بررسی کرد/ طرح‌های جامع شهری و ناحیه‌ای بازنگری می‌شوند

هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال نود و هشت طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست وزیر راه و شهرسازی بررسی شد. به گفته مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارتخانه، با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی طرح فوق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری طرح جامع ناحیه شرق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورا ، همچنین نمایندگان استان خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مسئولان این استان برگزار شد.

در خصوص جزئیات این طرح و همچنین نتایجی که از بررسی‌ها در هفتیمن جلسه شورای‌عالی شهرسازی به دست آمد، غلامرضا کاظمیان مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: طرح توسعه و عمران جامع شرق خوزستان یکی از پنج ناحیه خوزستان است که برای تصمیم گیری نهایی به هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمد.

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: قبلا طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تایید شده بود و سپسدر کمیته تخصصی پنچ شورای‌عالی شهرسازی (کمیته طرح‌های فرادست) مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای عالی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه با طرح موافقت کرد و طرح ناحیه شرق خوزستان تصویب شد.

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی افزود: در ارتباط با طرح‌های توسعه و عمران ناحیه‌ای و شهری با توجه به اینکه شرح خدمات آنها حدود دو تا سه دهه قبل تنظیم شده است، در حال بازنگری طرح‌های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری هستیم تا بتوانیم طرح‌هایی به روزتر، هم از جنبه محتوایی و هم رویه‌ای تهیه شوند و به تصویب برسند تا بدین طریق، چنین طرح‌هایی بتوانند نتایج موثرتری در توسعه یافتگی نواحی و مناطق کشور داشته باشند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در دست اقدام داریم بازنگری در رویکرد، روش و محتوا و بررسی و اجرای طرح های توسعه شهری و منطقه‌ای است که حدود یکسال قبل شروع شده و روند آن ادامه دارد تا بتوانیم نظام جدیدی را در این حوزه داشته باشیم.  

شایان ذکر است: در جلسه بررسی طرح جامع ناحیه شرق خوزستان، اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران؛ جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده‌خامسی، معاون وزیر نیرو؛ سلیمانی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی؛ آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تجریشی، معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ حیدری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ طالبیان، معاون سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند و برای دستور جلسه مربوط به استان خوزستان، شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی نیز به ترکیب جلسه  اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اضافه شدند.