شناسهٔ خبر: 70080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد:

استقرار ۱۸ اکیپ و ۳۱ گشت راهداری در محور‌های خراسان‌جنوبی در تابستان ۹۸

روکش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: ۱۸اکیپ و۳۱ گشت راهداری در محور‌های استان با هدف کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و ترافیک جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان در تابستان مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی, مدیر این اداره کل با اشاره به اقدامات در راستای ایمن‌سازی محور‌های شریانی و اصلی، بیان کرد: اجرای بیش از ۱۰متر شیار لرزنده، ۱۶۰ کیلومتر تجدید خط کشی راهها، تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی شامل( گاردریل و نیوجرسی مفصلی به طول دو هزار و ۷۳۰ متر، تهیه و نصب علائم راهها چهار هزار و دویست عدد) از دیگر اقدامات انجام شده برای سفر‌های تابستانی است.

انجام ۶۵کیلومتر روکش آسفالت

جعفر شهامت عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع لکه گیری و ۶۵کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با توجه به اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی ادامه داد: به جهت کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز گشتهای کنترل جاده‌ای پلیس راه استان در کلیه محورها فعال باشند مسافران می‌بایست ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاههای بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: به منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی ۳۱گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند تا ضمن رصد وضعیت راهها، در طول سفر‌های تابستانی در صورت نیاز به عملیات راهداری، وارد عمل شوند.

شهامت تصریح کرد: در استان۲۵۳ دستگاه اتوبوس، ۱۲۹مینی‌بوس و۲۱۸ سواری کرایه عمومی برون شهری، کار جابه‌جایی مسافران را برعهده خواهند داشت وآماده ارایه خدمات به مسافرین در مقاصد درون و برون استانی می‌باشند و برنامه ریزی جهت اجرای جابجایی  ایمن مسافران اربعین حسینی (ع) در قالب کمیته حمل و  نقل سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان در حال انجام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده در یافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظر مسافرین و هم استانی‌های محترم در خصوص نحوه ارایه خدمات سفرهای تابستانی است.