شناسهٔ خبر: 70081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از یک دوربرگردان در بزرگراه گرگان- کردکوی

احداث دوربرگردان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از بهره‌برداری یک دوربرگردان ایمن با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی در بزرگراه گرگان- کردکوی واقع در غرب استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, "مهدی میقانی" امروز سه شنبه گفت: این دوربرگردان از پروژه های اولویت داری است که ساخت آن در سال ۹۸ به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های استان  رسیده است.

وی افزود: این دوربرگردان پیش از این به شکل نوک منقاری بوده که به جهت افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و بهبود ترددها به شکل UTURN  و استاندارد و مورد تائید آیین نامه ۴۱۵ که نوع بریدگی‌ها را مشخص می‌کند، ساخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه برای اجرای این دوربرگردان پیمانکار خاصی گرفته نشده و فقط با امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات موجود اداره کل اجرا شده، اظهارکرد: قطع درختان اطراف دوربرگردان و انتقال آنها به محور گرگان- آق قلا برای کاشت مجدد، زیرسازی و آسفالت اضافه عرض ها و ساخت دو کیلومتر راه و نصب گاردریل جهت رفاه حال و دسترسی ایمن کاربران جاده‌ای و جلوگیری از واژگونی خودروها در ضلع شمال و جنوب بریدگی از جمله کارهایی است که برای احداث این دوربرگردان انجام شده است.

به گفته میقانی، تجدید خط کشی ها و اصلاح روشنایی محور براساس طرح جدید، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی مورد نیاز و استفاده از بلوک های بتنی مفصلی در ساخت دوربرگردان، از کارهای اجرایی دیگر در این دوربرگردان می باشد.

وی یادآورشد: این دوربرگردان به نام ورسن و در کیلومتر پنج بزرگراه گرگان- کردکوی واقع است و  استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه دارد.