شناسهٔ خبر: 70083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه کار گروه مخاطرات زلزله در استان اردبیل برگزار شد

جلسه زلزله دومین جلسه کار گروه مخاطرات زلزله و زمین لغزش در سال ۹۸ با حضور اعضای جلسه در محل اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل، امیر دانش رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان در ابتدای جلسه با اعلام نصب دستگاه‌های شتابنگار جدید گفت: با توجه به تنوع خاک زیر پی در محلات و مناطق شهری این دستگاه ها باید در کلیه مناطق جنوب، جنوب شرقی و غربی، غرب  و شمال شهر اردبیل از جمله شهرک‌های کوثر و نیایش و مخابرات و الهیه، شهرک اندیشه و فاز ۳ کارشناسان و سینا و همچنین در کارخانه آرتاویل تایر به خاطر اسکان بخش عمده جمعیت شهری، در آنجا نصب شود.

محمد پورمحمدی شاهوار کارشناس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیزدر ادامه جلسه از قابلیت‌های شتاب‌نگارهای جدید و نصب سی دستگاه از شتاب‌نگارها در محل‌های مختلف سطح استان خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات برای توسعه و پوشش دستگاه شتاب‌نگار‌های نسل جدید را در سراسر کشور نصب خواهند کرد و به همین منظور در اردبیل نیز تعداد هشت دستگاه شتاب‌نگار از سری جدید نصب می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های این نوع شتاب‌نگارها بیان داشت: این نوع شتابنگارها بصورت مستقل از شبکه سراسری برق بوده و با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و از سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول برای ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و این دستگاه‌ها قابلیت پیام رسانی به مسئولان محلی در مواقع وقوع زلزله های مخرب را دارند.

بعد از پایان جلسه اعضا با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی از  اولین شتابنگار برخط نصب شده در محوطه اداره کل هواشناسی استان بازدید کردند.