شناسهٔ خبر: 70084 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز ساخت ۵۸.۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید/ مدت زمان سیر مترو تهران-هشتگرد ۴۵ دقیقه است

طاهرخانی طاهرخانی با اشاره به اینکه مدت زمان سیر و حرکت مترو تهران-هشتگرد در حالت اکسپرس ۴۵ دقیقه خواهد بود از نیاز این پروژه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر خبر داد و گفت: ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی در حاشیه بازدید معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از پروژه مترو شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: تاکنون برای این پروژه ملی ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما قیمت پروژه به نرخ روز حدود سه هزار میلیارد تومان است و برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

وی، مدت زمان سیر و حرکت مترو تهران-هشتگرد در حالت اکسپرس را ۴۵ دقیقه اعلام کرد و افزود: این پروژه اقبال عمومی برای زندگی در شهر جدید هشتگرد را افزایش داد و یکی از جاذبه‌های جمعیتی این شهر محسوب می‌شود. 

وی در ادامه بیان داشت: در شهر جدید هشتگرد ظرفیت سکونتی بالایی وجود دارد، اما به دلیل مشکلات حمل و نقلی میان تهران و هشتگرد بسیاری از واحدهای آماده تحویل، خالی از سکنه مانده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح مترو هشتگرد به بازار مسکن تهران کمک می‌کند، گفت: شهر جدید هشتگرد ظرفیت خوبی برای پذیرش اقشار کم درآمد و سایر اقشار مختلف از شهر تهران دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به پروژه‌های طرح اقدام ملی در این حوزه اظهار داشت: قراردادهای بخش‌های مختلف تعیین تکلیف شد و فهرست پروژه‌ها در حال ارسال است. 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مشمول تسهیلات می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید واقع شده‌اند. همچنین میزان افزایش تسهیلات پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس ۱۰ میلیون تومان است.

وی افزود: ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اغاز شده که در مراحل عمرانی مختلف قرار دارند و خوشبختانه استقبال قابل توجهی از آنها شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری مسکن خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد عرضه و راه‌اندازی جریان تولید مسکن است و به طور قطع از طریق برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، کمبود عرضه در مسکن شکسته خواهد شد.