شناسهٔ خبر: 70094 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

باد کراس شديد، دليل اصلی فرود پرواز استانبول- تبريز در فرودگاه نخجوان/پرواز صبح امروز تبريز- استانبول به ساعت ۱۸ موکول شد

ترکیش مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي دليل اصلي عدم فرود پرواز بامداد امروز (يکم مرداد) استانبول- تبريز شرکت هواپيمايی ترکيش در تبريز و فرود اجباری در فرودگاه نخجوان را پديده باد کراس شديد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری با بیان این مطلب عنوان کرد: ساعت ۲۲ دیروز (۳۱ تیر) هواپیمای ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ترکیش با حدود ۱۰۰ مسافر از فرودگاه استانبول راهی تبریز شد.

وی ادامه داد: این هواپیما قرار بود ساعت یک بامداد در فرودگاه تبریز بنشیند ولی به دلیل باد کراس با سرعت بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت با وجود تلاش های متعدد نتوانست در فرودگاه تبریز بنشیند و به ناچار در فرودگاه  نخجوان فرود آمد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (یکم مرداد) با آرام شدن جریان باد، این هواپیما در فرودگاه تبریز به سلامتی فرود آمد.

وی با بیان اینکه قرار بود پرواز مسیر تبریز به استانبول نیز ساعت ۳:۲۰ صبح امروز انجام شود، گفت: به دلیل پرشدن زمان پرواز، کرو برای استراحت در هتل مستقر شده اند و این پرواز نیز به ساعت ۱۸ موکول شده است.