شناسهٔ خبر: 70101 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ناپایداری مسکن، مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی سه چالش بافت‌های هدف بازآفرینی است

سیدمحمد پژمان پژمان، ناپایداری مسکن، مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی را از چالش‌های بافت‌های هدف بازآفرینی خواند و بر تسریع در مقاوم‌سازی مسکن، اصلاح زیرساخت‌ها و رساندن سرانه‌های خدماتی به میانگین کشوری در این بافت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز سه‌شنبه، یکم مردادماه در نشست تخصصی بازآفرینی که با حضور تعدادی از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، سه چالش ناپایداری مسکن، مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی را سه چالش‌های عمده بافت‌های هدف بازآفرینی خواند و گفت: برنامه اقدام با مقاوم‌سازی مسکن، اصلاح زیرساخت‌ها و رساندن سرانه‌های خدماتی به میانگین کشوری باید به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید به فوریت ساخت مسکن در بافت‌های هدف بازآفرینی آغاز شود، افزود: ضروری است همزمان با عید غدیر گلنگ ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به زمین زده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: جامعه مشاوران برای تحقق برنامه بازآفرینی شهری با تمام ظرفیت با هماهنگی شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد میدان شده‌اند.

وی عنوان کرد: نظر رییس‌جمهور این است که دولت سازنده خوبی نیست، باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی در بافت‌ها بهویژه نوسازی مسکن مهیا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی باید از ظرفیت زمین‌های دولتی و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی استفاده شود و ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم عملی شود.

وی عنوان کرد: در بازآفرینی شهری تا جای ممکن باید از مشاورانی استفاده شود که بومی بوده و دارای علاقه‌های فرهنگی و وابستگی‌های اجتماعی هستند.