شناسهٔ خبر: 70127 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک هرمزگان به زودی آغاز می‌شود/ ساخت اسکله شناور ۱۵۰ تنی و رمپ ۳۰ متری برای رونق تجاری سواحل مکران

بندر سیریک مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات اجرایی احداث اسکله چند منظوره در بندر سیریک با ساختار شمع و عرشه و اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال طی آینده ای نزدیک آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی با اشاره  به اهمیت توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: شهرستان سیریک از نظر راه دسترسی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته است که این امر فرصتی ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه و عمران شرق استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد، گفت: بندر سیریک در خط الرأس مناطق دریایی جنوب ایران یعنی در محل تلاقی دریای عمان و خلیج فارس واقع شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ایجاد زیرساخت های بندری در راستای تسهیل تخلیه و بارگیری شناورهای تجاری سنتی و فلزی در بندر سیریک و کمک به رونق اقتصادی ساحلی و ساحل نشینان در این منطقه صورت پذیرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدحسینی اضافه کرد: بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه و ۵۱ هکتار پسکرانه، پس از مجتمع بندری شهید رجایی، دومین بندر بزرگ به لحاظ وسعت حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان به شمار می رود.

وی  با بیان اینکه به زودی عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک آغاز خواهد شد، ادامه داد: مناقصه اجرای فاز نخست بندر چندمنظوره سیریک، برگزار و قرارداد آن منعقد شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان کرد: این پروژه، شامل احداث سکوی پهلوگیری و یک فروند اسکله تجاری از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر است که مساحتی بالغ بر یکهزار و ۷۵۰ متر مربع را شامل می شود. 

محمدحسینی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح ساخت اسکله‌های جدید بندر سیریک را ۲۴ ماه اعلام کرد و افزود: اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر تامین مالی می شود.

شایان ذکر است، سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.