شناسهٔ خبر: 70156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی اقدامات سازمان نظام مهندسی در جنوب کرمان

نظام مهندسی جیرفت در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان و مدیرنظام مهندسی استان کرمان اقدامات سازمان نظام مهندسی درجنوب کرمان موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان،نسیم راسخ اعلام کرد: در این جلسه پس از بررسی اقدامات سازمان نظام مهندسی درجنوب کرمان تاکید شد که زیر ساخت ارجاع خدمات نظارت درحوزه نظام مهندسی ساختمان طی دو هفته آینده آماده و فازاول آن درشهر ستان جیرفت اجرایی شود.

 رئیس اداره توسعه مهندسی و کنترل مقررات ملی ساختمان اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: بررسی پرونده ناحیه انتظامی مهندسان جنوب کرمان در محل نمایندگی نظام مهندسی در شهر ستان جیرفت تشکیل و بررسی می شود.

وی ادامه داد: نیاز است که سازمان نظام مهندسی پس از بررسی های لازم  نسبت به ایجاد دفاترخود در شهرستانهایی که فاقدنمایندگی هستنداقدام نماید.

راسخ اظهارداشت:دوره های آموزشی نظام مهندسی نیز در صورتی که به تعداد کافی برسند در جنوب کرمان برگزار خواهدشد.

  شهرهای جنوب کرمان درنزدیکی گسلها ساخته شده اند

  دراین جلسه محمدساردویی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت:  با توجه به اینکه اکثر شهر های جنوب کرمان در نزدیکی گسل ها ایجاد شده اند باید سازمان نظام مهندسی توجه بیشتری به این شهرستانها داشته باشد.

وی همچنین گفت : با توجه به گزارش کارشناسان ماده ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به دلیل عدم وجود دفاتر نظام مهندسی نظارت دقیقی بر ساخت و سازها صورت نمی گیرد و این امر در آینده  مشکلات زیادی را برای کشور به وجود خواهد آورد.

وی یادآورشد: نیاز است که سایرادارات به ویژه شهرداریها توجه بیشتری در این رابطه داشته باشند و هیئت مدیره لازم است بازرسینی جهت بازدید از ساخت و سازهای جنوب کرمان تعین نماید.

ساردویی تاکیدکرد: حضور ناظران و طراحان مجرب می تواند تا حد زیادی جلوی خسارت آینده را بگیرد و این اداره کل بنا بر وظیفه خود مبنی بر نظارت عالیه بر ساخت و ساز ساختمانها گزارش های خود را به دستگاههای مرتبط اعلام خواهد کرد.