شناسهٔ خبر: 70236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

کنترل سرعت متوسط حوادث رانندگی را به حداقل می‌رساند

حیدری محبوب حیدری در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها گفت: ضروری است رانندگان سرعت مجاز را رعایت کنند تا تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها که در استانداری اردبیل با حضور آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی و اعضای کمیسیون برگزار شد، محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه گفت: ضروری است رانندگان سرعت مجاز را رعایت کنند تا تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی به حداقل برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باید کنترل سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه امیدواریم با تدابیر درست وضعیت تلفات جاده‌ای در استان اردبیل کاهش پیدا کند.

محبوب حیدری با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با افزایش اعتبارات احداث محورهای چهارخطه و بزرگراه در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: هر چند احداث بزرگراه به کاهش تصادفات منجر خواهد شد اما دلیل اصلی برای پایان دادن به این حوادث ناگوار جاده‌ای نیست بلکه باید با آموزش، فرهنگسازی و ارتقای مهارت رانندگان زمینه افزایش ایمنی ترددها را فراهم کنیم.

وی در مورد تکمیل زیرگذر حکیم قشلاقی نیز بیان کرد: قرار است شرکت برق استان اردبیل نسبت به جابجایی تیرهای برق اقدام کند تا ما در کمتر از یک ماه این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

حیدری با اشاره به محور اردبیل – مشگین شهر و سه راهی مشگین‌شهر تا پارس‌آباد تصریح کرد: حادثه‌خیزترین محور مواصلاتی ما در این محدوده قرار دارد به طوری که از سمت اردبیل تا مشگین‌شهر احداث بزرگراه به سرعت در حال انجام است و از سمت پارس‌آباد تا سه راهی سربند نیز احداث بزرگراه عملیاتی می‌شود.

وی گفت: در مابقی مسیر از سه راهی سربند تا سه راهی مشگین‌شهر احداث مسیر چهارخطه در دست مطالعه است و امیدواریم با اخذ منابع بودجه‌ای بتوانیم در ماه‌های آینده با تکمیل مطالعات این محور عملیات اجرایی را آغاز کنیم.