شناسهٔ خبر: 70303 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

"شوش" گرم‌ترین و "تکاب" خنک‌ترین شهرهای پنجمین روز مردادماه / اهواز یک درجه خنک‌تر، اما همچنان گرم‌ترین مرکز استان

گزارش هواشناسی بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، «شوش» و «تکاب» به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در پنجمین روز مردادماه به ثبت رسیدند و «اهواز» گرچه نسبت به روز گذشته یک درجه خنک‌تر شد اما همچنان گرم‌ترین مرکز استان باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی کشور شهرستان «شوش» در استان ایلام با ثبت دمای ۴۹/۴ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین شهر کشور در پنجمین روز از مردادماه سال جاری به ثبت رسید.

پس از شوش نیز دهلران در استان ایلام و صفی‌آباد دزفول در استان خوزستان به ترتیب با ثبت دمای ۴۸/۶ و ۴۸/۴ درجه سانتیگراد در رتبه دوم و سوم گرم‌ترین مناطق کشور در پنجمین روز مردادماه سال جاری قرار گرفتند.

 در همین روز «تکاب» در استان آذربایجان غربی با ثبت دمای ۹/۸ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین شهر کشور نام گرفت و شهرهای «مریوان» و «سقز» در استان کردستان با ثبت دمای ۱۱/۹ درجه سانتی‌گراد در رتبه دومین و سومین شهرهای خنک کشور قرار گرفتند.

در میان مراکز استان‌ها نیز اهواز همچنان گرم‌ترین مرکز به شمار می‌رود؛ این شهر روز شنبه در حالی دمای ۴۷/۱ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند که نسبت به روز جمعه یک درجه خنک‌تر شده بود.

 شهرکرد نیز با ثبت دمای ۱۲/۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان در پنجمین روز از مردادماه به ثبت رسید.