شناسهٔ خبر: 70357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

خدمات شهری به‌ساکنان مسکن مهر وظیفه ذاتی شهرداری‌ها است

نگهبان رضا نگهبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در طراحی سایت‌های مسکن مهر کلیه سرانه های مورد نیاز اعم از آموزشی، رفاهی، انتظامی، ورزشی، مذهبی، درمانی و .. لحاظ شده است گفت: مطابق قانون ساماندهی مسکن ، دستکاه‌های مسئول باید نسبت به تامین اعتبار و ساخت و بهره برداری از این سرانه‌ها اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رضا نگهبان گفت: در این راستا این اداره کل نسبت به تحویل اراضی مربوطه به دستگاههای متولی اقدام و پیگیریهای لازم جهت اجرا و تکمیل خدمات را نیز بعمل آورده به  طوریکه در حال حاضر تعداد ۱۱ مدرسه، هفت مسجد، چهار کلانتری و دو مرکز بهداشتی درمانی در سایت‌های مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر احداث و در دست بهره‌برداری است.

 همچنین احداث بخش عمده‌ای از این خدمات روبنایی از محل یارانه‌های مسکن مهر انجام شده و به منظور تامین کامل خدمات روبنایی لازم است تمهیدات و پیگیری‌های لازم بمنظور در نظر گرفتن اعتبار استانی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اراضی پروژه های مسکن مهر در محدوده خدمات شهری هر شهر واقع است افزود: مطابق قانون شهرداری‌ها جهت صدور پروانه ساختمانی و مجوز احداث واحدهای مسکن مهر نسبت به اخذ عوارض اقدام می نمایند پس مطابق تمام ساخت و سازهای شهری ارائه خدمات به ساکنین این پروژه‌ها از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است.

نگهبان تصریح کرد: در این راستا طی صورتجلساتی با شهرداریهای مربوطه، نسبت به تحویل سایتها به هرکدام از شهرداری‌ها اقدام و مشکلات سایتهای بررسی و تعیین تکلیف شده است, از جمله اینکه شهرداری‌ها موظف شده‌اند نسبت به تسریع در صدور پایانکار پروژه‌های باقیمانده ونیز عدم ارجاع پروژه‌های مسکن مهر به کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام کنند.