شناسهٔ خبر: 70360 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرماندار قصرشیرین؛

۴۹۲ واحد مسکونی تخریبی زلزله در قصرشیرین ساخته شد

خسارات زلزله در سرپل ذهاب و قصر شیرین فرماندار قصرشیرین گفت: ۴۹۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرادعلی تاتار فرماندار قصر شیرین، گفت: از مجموع این واحدهای تازه احداث شده، ۱۷۷ واحد در مناطق شهری و ۳۱۵ واحد نیز در مناطق روستایی است.

وی گفت: از مجموع واحدهای تخریبی تاکنون صاحبان ۸۱۱ واحد مسکونی با تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات بازسازی به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۳۷۶ واحد شهری و ۴۳۵ واحد روستایی است.

وی ادامه داد: هم اکنون پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی احداثی ناشی از زلزله آبان ۹۶ در شهر ۵۰ درصد و در روستا ۹۸ درصد است.

به گفته وی،   از تعداد ۱۳۱ واحد مسکونی تخریبی زلزله چهارم آذر پارسال این شهرستان نیز شامل ۱۰۲ واحد روستایی و ۲۹ واحد شهری تا کنون در مجموع ۱۲ واحد تکمیل شده است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع ۹۶۰ واحد مسکونی تخریب شد، اظهار داشت: از واحدهای تخریبی، ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی است.

تاتار عنوان کرد: اکنون ۸۰۱ واحد مسکونی شهری و روستایی قصرشیرین در مرحله پی کنی، ۷۷۷ واحد در مرحله پی سازی، ۷۲۶واحد در مرحله اسکلت بندی، ۶۴۵ واحد در مرحله دیوارچینی، ۶۶۱ واحد در مرحله سقف گذاری و ۵۶۲ واحد نیز در مرحله گچ و خاک است.

وی به ایرنا، گفت: پنج هزار و ۳۵۲ تن از مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال برای دریافت تسهیلات مورد نیاز بازسازی به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده اند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین عنوان کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک های عامل، مالکان پنج هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی با عقد قرارداد با بانک های عامل، موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز شدند.

تاتار اضافه کرد که همچنین برای یک هزار و ۶۱۱ مستاجر واحدهای تعمیری و احداثی در این شهرستان تشکیل پرونده شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت. این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید. البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد. مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می کنند.