شناسهٔ خبر: 70403 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد

پایان ساخت بزرگ‌ترین پل دره‌ای آزادراه اصفهان-شيراز

پل دره‌ای سید حسین میرشفیع از پایان یافت عملیات اجرایی پل بزرگ دره‌ای در آزادراه اصفهان-شیرازبه طول ۲۶۰ متر خبر داد.

سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی پل بزرگ دره‌ای در کیلومتر ۲۱۵ آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۶۰ کیلومتر با تلاش و اتکا به توان داخلی پایان یافت و به زودی آماده تردد می‌شود.

وی با اشاره به احجام این پل بزرگ دره‌ای بیان داشت: این پل در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره احداث شده و طول دهانه وسط آن ۱۲۵ متر است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: طول دهانه‌های کناری این پل ۶۶ و ۷۳ متر است. همچنین در زمان احداث این پل حدود ۲۵۰۰ تن آرماتور نصب شد و بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام گرفت.

میرشفیع خاطرنشان کرد: این پل به طور کامل به دستان توانمند مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شد و حتی بخش عمده مفتول‌های پیش‌تنیده برای احداث این پل از تولیدات داخل تامین شد.

 گفتنی است، آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر اولین آزادراه جنوب کشور است که تکمیل آن باعث کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر اصفهان تا شیراز، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خورو‌های عبوری می‌شود