شناسهٔ خبر: 70405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار ۵۵ گشت راهداری در جاده‌هاي استان كرمان در تابستان امسال

درزگیری تابستان امسال تعداد ۵۵ اكيپ راهدار و ۷۷ دستگاه خودروي گشت راهداری در محور‌های برون شهر استان كرمان كار خدمات‌رساني به مسافران جاده اي را انجام مي‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمان, احسان عراقي زاده با بيان اين مطلب گفت: از ابتداي سال ۹۸ تاكنون عمليات متعدد راهداري توسط نيروهاي تلاشگر راهدار استان در هواي گرم و سوزان تابستان انجام شده كه  اجرای بیش از۳۴۰ كيلومتر شیار لرزنده طولي و عرضي، حدود ۹۰۰کیلومتر تجدید خط کشی راه‌ها از اين جمله اند.

نصب ۴۴۰۰ عدد تابلو در محورهای استان

معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان با اشاره به تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی  در چهار ماهه اول ۹۸ افزود : اين حفاظ ها شامل نصب گاردریل به طول  ۷۰۰۰ متر، نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهي و گردنه ها به طول ۵۰۰۰ متر، تهیه و نصب علائم راهها حدود ۴۴۰۰ عدد، از دیگر اقدامات انجام شده طي اين مدت بوده است.

وی تصريح كرد: يكي از اقدامات  فيزيكي ايمني راههاي معاونت راهداري استان در جاده ها، آشكار سازي ۱۲دهانه پل بوده است، اين اقدام به رانندگان امكان سهولت ديد پل ها  بويژه در شب هنگام را ميدهد و از برخورد خودرو با پايه پل ها جلوگيري مينمايد.

انجام ۲۲۰ كيلومتر شيب شيرواني

 عراقي زاده به ديگر فعاليت هاي راهداري در محدوده محور هاي مواصلاتي استان پرداخت و گفت: ۴۳ هزار متر مربع لکه گیری ، ۹۵کیلومتر روکش آسفالت ، بالغ بر ۲۳۰ كيلومتر درزگيري  و ۲۲۰ كيلومتر انجام شيب شيرواني حاشيه راهها با استفاده از توان نيرو هاي راهداري از اول امسال در محور‌های استان انجام شده است.

وی با توجه به اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی يادآورشد: در جهت کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز، سامانه هاي كنترل سرعت اين اداره كل در كنار گشتهای جاده‌ای پلیس راه استان از ديگر فعاليت هاي نظارتي است،

معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در ادامه افزود: از رانندگان  انتظار مي رود ، ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشندو با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاههای بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده نمایند.

عراقي زاده در پایان خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده در یافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات مسافرین و هم استانی‌های محترم در خصوص نحوه ارایه خدمات سفرهای تابستانی راهداري استان  است.