شناسهٔ خبر: 70478 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور :

معاون جدید ساخت و توسعه آزادراه‌ها معرفی شد / تاکید خادمی بر تکمیل ساخت ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دو سال

مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع سید حسین میرشفیع و معارفه جلال بهرامی به عنوان معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: برنامه‌ریزی شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حدود ۶۰۰ کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری برسد و ۳۰ درصد به طول شبکه آزادراهی کشور افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت ساخت و توسعه، جلال بهرامی به عنوان معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها جایگزین سید حسین میرشفیع شد.

خیراله خادمی در این جلسه با اشاره به توسعه شبکه آزادراهی کشور گفت:‌ توسعه و گسترش شاهراه‌های ارتباطی ایمن و مطمئن ضمن صرفه‌جویی در زمان سفر نقش مهمی در افزایش ایمنی و رفاه هموطنان دارد و اقدامی در راستای منافع ملی کشور محسوب می‌شود.

خادمی از  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه شبکه آزادراهی کشور یاد کرد و گفت: بخش خصوصی همیشه پشتیبان و همراه ما در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بوده و این وظیفه ما است تا به عنوان یک مجموعه تخصصی دولتی که متولی این امر در کشور است ضمن ادای احترام به این روحیه سازندگی، اولویت‌های توسعه کشور را به منظور مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی مشخص کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ضمن اشاره به توسعه شبکه ریلی کشور در سال گذشته اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است  تا در سالجاری و آینده با اولویت بندی آزادراه‌های در دست ساخت، توسعه شبکه آزادراهی کشور در دستور کار قرار گیرد به نحوی که حدود ۶۰۰ کیلومتر طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ به طول شبکه آزادراهی کشور افزوده شود.

وی ساماندهی ترافیک استان‌های تهران و البرز را یکی از مهمترین کارکردهای آزادراه‌های در دست تکمیل دانست و اظهار داشت: منطقه یک آزادراه تهران- شمال، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و آزادراه همت- کرج  بخشی از آزادراه‌هایی هستند که نقش حیاتی در رفع گلوگاه‌های ترافیکی این دو استان خواهند داشت.

وی افزود: آزادراه جنوبی تهران نقطه اتصال تمامی بزرگراه‌ها و راه‌های منشعب از پایتخت و استان البرز است و نقش استراتژیک و پدافند غیرعامل برای تهران دارد.

سید حسین میرشفیع نیز در این جلسه با اشاره به بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در شرکت عنوان کرد: لزوم توجه بیشتر به بخش خصوصی، بهره‌مندی از توان مهندسان داخلی و پشتکار عوامل موثر در تحقق این برنامه‌ها خواهد بود.

جلال بهرامی نیز ضمن تقدیر از زحمات میرشفیع اظهار امیدواری کرد که بتواند با یاری سایر همکاران و با شعار حمایت از بخش خصوصی تمامی اهداف تعیین شده را محقق سازد.

گفتنی است جلال بهرامی پیش از این در سمت مدیرعاملی شرکت راهسازی و عمران ایران مشغول به فعالیت بوده است و هم اکنون نیز به عنوان عضو هیات مدیره و معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه حضور دارد.