شناسهٔ خبر: 70483 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن انجام داد؛

بازگرداندن ۴۵۰۰ هکتار زمین ملی تصرف شده به بیت‌المال

خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این یگان در سطح کشوری گفت: از مجموع ۱۰ هزار پیام مردمی و گزارش‌های واصله از تصرف و تعرض اراضی دولتی، در ۹ هزار و ۵۰۰ مورد آن شاهد وقوع تعرض و تصرف در اراضی از سوی زمین خواران بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ جواد خردمند افزود: از مجموع ۸۷۰۰ مورد رفع تصرف و تعرض که در اراضی ملی انجام شده در حدود۴۵۰۰ هکتار زمین به چرخه اراضی ملی بازگردانده شده و بقیه به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، وی از ابلاغ اوراق قانونی و قضایی ۶ هزار و ۵۰۰ برگ به متصرفین خبر و ادامه داد: در این راستا  بیش از ۲۷۶ زمین‌خوار شناسایی و حکم جلب آن‌ها صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه به تعداد ۲۸۰۰ مورد خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۵۰ مورد اجرای حکم را در سطح کشور شاهد بودیم تا با صدور حکم قطعی ۲۳۰۰ هکتار اراضی به اموال دولت بازگردانده شود.

خردمند درباره نیروهای به‌کارگرفته شده توسط یگان حفاظت نیز توضیح داد: ۳۶ هزار نفر نیروی یگان ویژه و ۲۳۵۰۰ نفر نیروی کمکی از پلیس امداد و پیشگیری ناجا در این فعالیت‌ها همراه ما بودند تا بتوانیم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری و مردم در برخورد جدی و قاطع با زمین‌خواران جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین به تجهیزات به‌کارگرفته در این یگان نیز اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر خودرو، موتور و برپائی گشت‌های پیاده سعی کردیم از سیستم GPS در این گشت‌ها استفاده کنیم و با راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ فعالیت تمام گشت‌ها را نیز در تمام نقاط کشور به دقت رصد می‌کنیم.

وی در پایان افزود : با تدابیر مسئولان کشوری و همراهی وزیر راه و شهرسازی قرار است سامانه تلفنی یگان حفاظت از اراضی ملی راه‌اندازی شود.