شناسهٔ خبر: 70542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

جدیت در رونق تولید مسکن برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بسیار ضروری است / آمادگی این اداره کل برای ساخت مسکن برای کارمندان ادارات و وزارتخانه‌هایی که زمین ارائه کنند

برگزاری جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران با حضور معاون وزیر رضا نگهبان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمادگی کامل دارد براساس دستور وزیر اگر دستگاهی زمین معرفی کند نسبت تولید مسکن برای کارمندان آن اداره یا وزارتخانه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران امروز به همت مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه و دیگر مدیران زیرمجموعه استانی در محل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن ابراز خوشحالی بابت برگزاری جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: به دلیل مشکلات فعلی و حادث‌شده بر فضای اقتصادی کشور این جلسات باید ماهی یک‌بار تشکیل شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به دلیل نیاز به هماهنگی بین دستگاهی واقعاً فرصت آزمون‌وخطا با تعویض مدیر نیست و این امر منسوخ‌شده است. این جلسات کمک می‌کند به سندهای بالادستی برگردیم و همه منویات مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت را اجرایی کنیم تا مشکلات فی‌مابین با یاری و همراهی حل شود.

نگهبان گفت: قصه راه و احداثات ما را چه در خصوص بودجه‌های استانی و چه در موضوع قیر سخت اذیت می‌کند و نیاز است هرچه سریع‌تر به این موضوعات رسیدگی شود. در جنوب و شمال استان تهران واقعاً بحث احداث کمربندی‌ها یک ضرورت است اما با این اعتبارات سخت است بتوانیم به اهداف از پیش تعیین‌شده برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: در خصوص مسکن هم به دلیل اینکه ۵، ۶ سال به موضوع تولید مسکن آن جدیت لازم را نداشتیم باید در ۲ سال پیش رو این عقب‌ماندگی جبران شود. اگر هرروز مصاحبه‌ها و صحبت‌های مقام عالی وزارت را دیده و شنیده باشید به بحث مسکن، تولید مسکن و آوردن همه ظرفیت‌های درون‌سازمانی و بیرون سازمانی برای تولید بیشتر و بحث مسکن ملی تأکید دارند.

وی افزود: این موضوع دغدغه وزارت راه و شهرسازی و کل تشکیلات دولت است که خواهش ما از همه دستگاه‌های حاضر و غایب در جلسه این است که پیگیر باشند. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمادگی کامل را دارد تا طبق دستور وزیر محترم اگر دستگاهی زمین معرفی کند نسبت تولید مسکن برای کارمندان آن اداره یا وزارتخانه اقدام کند. این ظرفیتی است که ایجادشده و امید است با این سیاست‌ها بتوانیم تولید مسکن بیشتری در قالب طرح مسکن ملی داشته باشیم و اقشار مختلف جامعه را صاحب مسکن کنیم.