شناسهٔ خبر: 70568 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی:

سومین مرحله آزمون مدیریت سازمان هواشناسی کشور برگزار شد

آزمون هواشناسی محمدناصر هاشمی، با اشاره به برگزاری سومین مرحله آزمون مدیریت سازمان هواشناسی کشور گفت: در این دوره از آزمون ۱۱۲ نفر برای تصدی ۲۲ پست به رقابت با یکدیگر پرداختند.

محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سومین مرحله آزمون مدیریت سازمان هواشناسی با توجه به مصوبه شورای‌عالی اداری کشور در خصوص شرایط سنی مدیران ارشد، میانی و پایه و عملیاتی در دستگاه‌های دولتی برگزار شد،گفت: اگرچه در این مصوبه تکلیفی برای اعلام فراخوان برعهده دستگاه‌ها گذاشته نشده بود اما برای رعایت عدالت، فراخوانی به همه ادارات کل هواشناسی در استان‌ها اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق این مصوبه، داشتن حداکثر ۴۵ سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر ۴۷ سال سن برای سطوح «مدیریت میانی» و حداکثر ۵۰ سال سن برای تصدی سطوح «مدیریت ارشد» ضروری است، گفت: با اعلام این فراخوان از همکاران ادارات کل هواشناسی که دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند برای ثبت‌نام در آزمون دعوت کردیم.

هاشمی با اشاره به نام‌نویسی ۲۲۲ نفر به دنبال اعلام فراخوان گفت: تعدادی از ثبت‌نام‌کنندگان به دلیل عدم برخورداری از شرایط و ضوابط لازم نظیر عدم سابقه مدیریت برای تصدی سطوح مدیریت میانی و ارشد و نیز عدم برخورداری از شرایط سنی و تحصیلی مندرج در فراخوان از آزمون کنار گذاشته شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی ادامه داد: در نهایت ۱۲۸ نفر از ۲۲۲ ثبت‌نام‌کننده اولیه به آزمون دعوت شدند که ۱۱۲ نفر از آنان در جلسه آزمون حاضر و از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، نهم مردادماه به مدت ۲ ساعت به ۹۰ سوال در حوزه‌های فنی و پیش‌بینی ایستگاه‌ها، توسعه مدیریت و منابع و زبان انگلیسی پاسخ دادند.

وی با اشاره به دعوت سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون به مصاحبه علمی و تخصصی، گفت: این افراد برای تصدی ۲۲ پست در دو عنوان شغلی "معاون توسعه پیش‌بینی" و "معاون فنی و شبکه ایستگاه‌ها" ادارات کل راه و شهرسازی به مصاحبه دعوت می‌شوند.

هاشمی گفت: در مرحله اول ۱۳ نفر و در مرحله دوم نیز ۹ نفر در پست‌های یاد شده به جمع مدیران سازمان هواشناسی می‌پیوندند.

وی، زمان اعلام دقیق نتایج این آزمون را ابتدای هفته آینده اعلام کرد.