شناسهٔ خبر: 70578 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

همکاری‌های علمی دانشگاه فردوسی و اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی توسعه می‌یابد

نشست همکاری هواشناسی و دانشگاه فردوسی مشهد در نشست مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با تعدادی از اعضای هیات‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد مقرر شد، همکاری‌های علمی و تحقیقات کاربردی میان این دو نهاد توسعه یابد و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با تعدادی از اعضای هیات‌علمی گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد با محوریت ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

در این نشست دو طرف به بحث و بررسی مواردی نظیر، نحوه ارتباط و همکاری بیشتر با سازمان هواشناسی کشور، پیگیری جهت ارتقاء و تجهیز ایستگاه هواشناسی به سنجنده های خودکار، انعقاد تفاهم نامه همکاری،  فراهم نمودن شرایط به‌منظور دسترسی آسان‌تر دانشجویان به داده‌های هواشناسی، بهره‌گیری از توانمندی دانشجویان در انجام پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز اداره کل هواشناسی خراسان رضوی و ارتباط موثرتر دانشکده کشاورزی و گروه مهندسی آب با هواشناسی پرداختند.

به گزارش سازمان هواشناسی، در این جلسه مقرر شد علاوه بر تعامل و استفاده از امکانات اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، همکاری‌های علمی و تحقیقاتی کاربردی بین دانشگاه و سازمان هواشناسی کشور توسعه یابد و تقویت شود.