شناسهٔ خبر: 70698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در هرمزگان

رفع تصرف مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از بازپس‌گیری بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان بندرعباس خبر داد.‏

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی از رفع تصرف ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان بندرعباس در اجرای دو فقره احکام قضائی خبر داد و گفت: اشخاصی در زمین های مورد نظر اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز، احداث بنا و و کاشت نهال کرده بودند که پس از گزارش واحد گشت یگان حفاظت و صدور حکم مراجع قضایی، کارشناسان و عوامل این یگان اقدام به رفع تصرف از اراضی مورد نظر نمودند.

مدیر کل راه و شهرسازی ارزش تقریبی این اراضی را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای مراقبت از اراضی ملی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در سراسر استان فعال می باشند و عملیات گشت روزانه حتی در روزهای تعطیل نیز برقرار است.

وی، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون مجموع ۵۰ هزار متر مربع به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اراضی ملی استان که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، آزاد سازی شد.

سرهنگ جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به اینکه نیروی یگان قاطعانه با متخلفان و افراد سودجو برخورد می کند، اظهار داشت: با حکم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اقدام به موقع و پیگیری اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای یگان حفاظت راه و شهرسازی استان و نیز همکاری خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این میزان از اراضی ملی شهرستان بندرعباس که توسط سودجویان تصرف شده بود آزاد سازی و به انفال بازگشت.

جواد خردمند یادآور شد: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت در استان هرمزگان ۵۷۸ مورد تصرفات غیر مجاز به مساحت ۱۱۷ هکتار از سودجویان باز پس گیری شده است. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن هشدار جدی به متخلفان و فرصت طلبان نسبت  به سوء استفاده از اراضی ملی تصریح کرد: مقابله با زمین‌ خواران کوچک و بزرگ همواره در دستور کار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد و با جدیت در این عرصه گام بر می‌ دارد.

این یگان در برخورد قاطع با پدیده زمین خواری و مقابله با متجاوزان به اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه را در اولویت کار خود دارد.