شناسهٔ خبر: 70741 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

علم توليد شده در دانشگاه‌ها بايد به سمت شرکت‌های دانش‌بنيان حرکت کند

حسین اسفندیاری عضو هيئت مديره و راهبر عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در جريان بازديد از سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصير طوسی گفت: علم توليد شده در دانشگاه‌ها بايد به سمت شرکت‌های دانش‌بنيان حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، حسین اسفندیاری در مورد جایگاه و نقش جهاد دانشگاهی در بومی‌سازی ادوات صنایع هوایی گفت: در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران مدتی است که در بخش‎های تخصصی همت شده است تا هر نیازی که امکان برطرف کردن آن در داخل کشور وجود دارد، به مجموعه‎های داخلی سپرده شود.

وی گفت: در همین راستا اقداماتی نیز صورت گرفته و از سال گذشته چندین تفاهم‎نامه مشترک در زمینه‎های مختلف با جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

اسفندیاری ادامه داد: علم ابتدا در دانشگاه تولید می‎‌شود و با حرکتی که در درون کشور شکل گرفته است باید به سمت شرکت‌‎های دانش ‌بنیان پیش رود و در آنجا به اقدامات عملی و صنعتی تبدیل شود. البته به موازات همکاری با جهاد دانشگاهی، با سازمان‎‌ها و ارگان‎‌های مختلف نیز همکاری می‎کنیم و امیدواریم که خیلی از نیازهای صنعت هوایی به این شکل برطرف شود.

اسفندیاری در مورد بازدید از مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر گفت: تمام مراکز مشاهده شده در بحث تحقیق و توسعه، به نوعی به کار ما مربوط هستند اما همکاری‌ها بستگی به نیازی دارد که کارشناسان ما برای سیستم تعریف کنند و اینکه متخصصان جهاد می‎‌توانند آن نیاز را برطرف کنند یا خیر. اگر بتوانند آن را برعهده گیرند و قرارداد آن تنظیم شود، از این به بعد سعی می‎کنیم با ارتباطات بیشتر با جهاد دانشگاهی قراردادهای بیشتری منعقد کنیم و به سمت تعاملات بیشتر گام برداریم.

گفتنی است، در این بازدید سید احمد مومنی‎رخ، مشاور مدیرعامل در امور هوانوردی، سعید اکبری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، عباس وفایی، مديركل تجهيزات و سامانه‎هاي فرودگاهي، جمعی دیگر از مدیران شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز حضور داشتند و از نزدیک با پروژه‌های در دست ساخت و دستاوردهای جدید جهاد دانشگاهی خواجه نصیر آشنا شدند.