شناسهٔ خبر: 70751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی:

ساخت مسکن‌های برنامه‌ریزی شده در اولویت است/ لزوم پایش و نظارت دائم بر روند انجام برنامه‌ها

ساخت مسکن سید عیسی حسینی گفت: این وزارتخانه ماموریت‌های متنوع و متکثری را بر عهده دارد که درصد بالایی از زندگی روزانه مردم به آن بستگی دارد که در این راستا افزایش هر چه بیشتر کمیت و کیفیت خدمات می تواند نقش گسترده ای در رضایتمندی عمومی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سید عیسی حسینی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی که با حضور اعضا و در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، عنوان کرد: امروزه اقدامات ملی ما در حوزه مسکن با علم به تجربه‌های گذشته انجام می شود و بنابراین تعریف، رویکرد اینست که یک طبقه و قشر مشخص با خرده فرهنگ‌های گوناگون در یک جای خاص جمع نشوند چرا که این امر پیامدهای خاص خود را دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن مهر فرصتی فراهم کرد تا طبقات کم برخوردار جامعه صاحبخانه شوند، افزود: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکن برای اقشار با درآمد و فرهنگ‌های ترکیبی به عنوان برنامه اقدام ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وعده های طرح شده و همچنین برنامه ریزی صورت گرفته کلیه واحدهای بدون مشکل حقوقی مسکن مهر طی سال جاری باید اتمام یافته و تحویل متقاضیان شوند و هر چه سریعتر برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده جهت احداث مسکن های مورد نظر دولت صورت گیرد.

رییس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های معماری و شهرسازی هم عنوان کرد: سبک معماری در جامعه ما می‌تواند در افزایش یا کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و موجبات آرامش و یا پریشانی اهالی آن را فراهم آورد.

وی افزود: در همین راستا حرکت به سوی سبک معماری غربی می تواند اثرات منفی در روابط اجتماعی و تعاملات آن داشته و هویت و فرهنگ کهن و دینی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حسینی بیان داشت: ناهنجاری های اجتماعی در بافت‌های فرسوده شهری نیز از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت ایجاد رضایت عمومی گفت: رمز مقبولیت در جامعه و قوام نظام، کارآمدی نظام اداری و دستگاه های اجرایی است و وزارت راه و شهرسازی نیز ماموریت های متنوع و متکثری را بر عهده دارد که درصد بالایی از زندگی روزانه ی مردم به آن بستگی دارد که در این راستا اگر وظیفه مان را خوب انجام دهیم می تواند نقش گسترده‌ای در رضایتمندی عمومی داشته باشد.

رییس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: شرایط امروز سخت و دشوار است برای همین باید دستگاه ها خیلی تلاش کنند، چرا که علاوه بر تحریم ها، کمبود اعتبارات و تجهیزات مالی نیز داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود منابع رو به کاهش و تقاضاها رو به افزایش است و ما باید بتوانیم میان این ها رابطه منطقی ایجاد کرده و بسترهای ایجاد توسعه پایدار را فراهم آوریم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه کار ما، نیمه تمام ماندن صدها پروژه است که ما ظرفیت سازی لازم از لحاظ کمی و کیفی در این زمینه انجام نداده ایم.

این مقام مسئول افزود: باید کارآمدی و سلامت در اولویت انجام امور قرار گرفته و همواره منافع ملی بر منافع شخصی و جمعی در ارجحیت قرار گیرد که این رویکرد میتواند موجب افزایش رضایت عمومی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروزه عملیات روانی دشمن بسیار هوشمندانه در زمینه های مختلف در حال انجام است که با اهداف مختلف برنامه سازی کرده و درصدد ناامن و ناکارآمد جلوه دادن سیستم و دلسرد کردن مردم و بزرگنمایی مشکلات هستند.

وی بیان داشت: برای ایجاد تغییر، لازم است تغییر نگاه و رویکرد نسبت به برنامه های فعلی داشته باشیم و این کار را با خودانتقادی شروع بکنیم، باید از جوامع هدف نظر سنجی کرده و میزان کیفیت و کمیت خدمات خود را ارزیابی کنیم.

حسینی تاکید کرد: همچنین باید از همه ظرفیت های موجود برای پیشبرد امور و ایجاد رضایتمندی عمومی استفاده کنیم و درک دقیق و روشن تری از وضعیت خود داشته باشیم و در ضمن تحقق اهداف و برنامه ها نیز دائما باید مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد.